در دولت جدید ، ورزش زنان با حفظ ارزشهای اسلامی مورد توجه قرار می گیرد

زمان: 11:59
تاریخ انتشار: 1400/07/22
کد خبر: 1776077

ما با قدرت در المپیک و بازیهای آسیایی شرکت خواهیم کرد

وزیر ورزش و جوانان در سفر خود به استان کوم با مراجع عظام و علما دیدار کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حمید سجاجی وزیر ورزش و جوانان در راه عازم شهر مقدس قم ، هنگام غبارروبی مزار شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) ، از گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) دیدن کرد. قرائت فاتحه برای ادای احترام به شهدای بزرگوار.

سپس وزیر ورزش و جوانان سپس در قرائت خطبه و عبادت در حرم شاهی و مقدس حضرت معصومه (س) شرکت کرد و سپس به دیدار علما و مراجع رفت.

* دیدار وزیر با آیت الله العظمی علوی گرگانی ؛ سجادی: در دولت جدید ، ورزش زنان با حفظ ارزش های اسلامی مورد توجه قرار می گیرد

حمید سجاجی در دیدار با آیت الله العظمی علوی گرگانی ، یکی از مراجع تقلید ، با اشاره به برنامه های دولت سیزدهم برای توسعه ورزش در ابعاد مختلف ، گفت: در دوران جدید تلاش می شود توجه بیشتری به ورزش بانوان شود. ارزشها و فرهنگ اسلامی “قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه بر برنامه های این وزارتخانه برای ارتقای سلامت عمومی تاکید کرد: وزارت ورزش در تلاش است تا نوجوانان را از پایان سن با ورزش آماده کند و این علاقه تا آخر عمر با آنها خواهد بود.

سجادی خاطرنشان کرد: ورزش همگانی تأثیر بسزایی در کاهش هزینه بیماری ها در جوامع مختلف و توسعه ورزش همگانی در کشورهای توسعه یافته دارد ، زیرا رویکرد مهمی در دستور کار است.

* دیدار وزیر با آیت الله نوری همدانی ؛ سجادی: حمایت از ورزش های سنتی یکی از برنامه های این وزارتخانه است

حمید سجاجی در دیدار آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید گفت: جمهوری اسلامی علاوه بر مسائل آمادگی جسمانی و نشاط از ورزش برای تقویت خانواده ، وحدت ملی ، غرور و افزایش اعتماد ملی استفاده می کند.

سجادی ادامه داد: ورزش های بومی محلی و عشایری در حکم جدید وزارت ورزش و جوانان حمایت می شوند.

سجادی با تاکید بر اینکه از ورزش چوگان حمایت می کند ، خاطرنشان کرد: این ورزش به 600 سال قبل از میلاد در ایران برمی گردد. حمایت از ورزش های چوگان محلی و باستانی یکی از اولویت های مهم این وزارتخانه در دوران جدید است.

وزیر ورزش و جوانان یادآور شد: تیراندازی با اسب یکی از ورزش ها و سنت های کهن ایرانیان است که امروزه در جهان مورد توجه قرار گرفته و خود را به عنوان یک ورزش حرفه ای مطرح کرده است.

سجادی با اشاره به ظرفیت سنت های کهن ایرانی گفت: بسیاری از رشته های محلی و محلی در ایران مورد توجه سایر ملل قرار گرفته است و این رشته های هیجان انگیز به کشورهای دیگر صادر شده است.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم تلاش می کند تا به نیازها و چالش های جوانان نظام و نقاط مختلف کشور به نحوی مناسب پاسخ دهد. وزارت ورزش بستر لازم برای کشف ، جهت گیری و آموزش را ایجاد می کند ، به طوری که این افراد آموزش های مدیترانه ای لازم را برای اشغال موقعیت های کلیدی در کشور در آینده خواهند داشت.

* دیدار وزیر با آیت الله بوشهری ؛ سجادی: ما با قدرت در المپیک و بازی های آسیایی شرکت می کنیم

حمید سجاجی در ادامه سفر خود به قم با آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری ، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه کوم دیدار کرد و گفت: برنامه جدید وزارت ورزش و جوانان در دولت سیزدهم برگرفته از بیانیه گام دوم انقلاب در حال حاضر در دنیای ورزش های حرفه ای در حال بحث و پیگیری است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اهمیت حوزه جوانان ادامه داد: برخی از مشکلات جوانان مربوط به وزارت ورزش و جوانان است که ما به طور جدی با آن برخورد می کنیم.

وزیر ورزش و جوانان حمایت از ورزشهای همگانی و ورزشهای قهرمانی را رویکرد اصلی این وزارتخانه دانست و گفت: نزدیک به 3 سال تا بازیهای المپیک بعدی و حدود 11 ماه تا شروع بازیهای آسیایی باقی مانده است. اتفاق خواهد افتاد.

سجادی یادآور شد: برنامه ریزی برای حضور موفق و برگزاری مسابقات ورزشی در بین کشورهای مقاومت ، تقویت روحیه جوانمردی و توجه به اصل مبنای خانواده از برنامه های آتی این وزارتخانه است.


انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید