در فدراسیون جودو خود را توجیه می کنند/ اصلاً نیازی به توقف کار نبود


ساعت: 08:27
تاریخ انتشار: 06/06/1401
کد خبر: 1891898

آیا باید 10 سال دیگر برگردیم تا آنها از ما مراقبت کنند؟

مربی اسبق ملی جودو گفت: مدیریت باید به گونه ای پیش برود که ما تعلیق نشویم و وضعیت جودوی ما اینطور نیست.

حامد ملک محمدی مربی سابق تیم ملی جودو در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا در خصوص نتایج جودوی نمایندگان ایران در بازی های همبستگی کشورهای اسلامی 2021 گفت: همین طور است و نیازی به گفتن نیست. جودوی ما تا کجا پیش رفته و چقدر پیشرفت کرده است؟ قبلاً با قدرت‌های سنتی مثل ژاپن و کره می‌جنگیدیم، اما الان جودوی ایران به سطح ترکیه و روسیه رسیده است و باید با کشورهایی مانند عراق مقابله کنیم. .

وی ادامه داد: قدرت جودو در کشور زیاد است اما رهبری نداریم که از آن استفاده کنیم. مدیریت باید از این پتانسیل که وظیفه آنهاست استفاده کند اما با این نتایج اخیر نشان داده شد که وضعیت جودو اصلا خوب نیست و واقعا آبروی جودوی ایران در دنیا فرو ریخته است! من به عنوان مربی و جودوکار تیم ملی پاسخی به مردم ندارم.


ما در بازی های اسلامی کار خاصی نکردیم

ملک محمدی درباره اتفاقات رخ داده گفت: هر انتقادی که می کنیم یا بیان می کنند یا با حکم رد صلاحیت کمیته انضباطی مواجه می شوند. 14 حذف از 14 نفر در بازی های همبستگی کشورهای اسلامی به معنای فاجعه است. در تیم کار خاصی نکردیم و کشورهایی را بردیم که اصلاً عرب در جودو وجود نداشت. مقابل تیمی که حداقل مهارت جودو داشت هم شکست خوردیم.

رای کمیته انضباطی فدراسیون جهانی اعلام شد: فدراسیون جودو ایران به مدت چهار سال تعلیق شد.

سرمربی اسبق تیم ملی جودو کشورمان گفت: محرومیت قطعا با این افت کیفی ارتباط زیادی داشت اما یک مدیر قوی باید کاری می کرد تا از تعلیق فدراسیون جلوگیری شود. مشکل ما امسال نیست، سال گذشته است. ویزر سال هاست در فدراسیون جهانی حضور دارد. مدیریت باید طوری کار را پیش ببرد که ما حذف نشویم و این وضعیت جودوی ما نباشد.


آیا باید 10 سال دیگر برگردیم؟

ملک محمدی درباره عدم حمایت فدراسیون از جودوکاران گفت: اگر مسئولان به جودوی ایران نرسند این رشته با خاک یکسان می شود. آیا باید 10 سال دیگر برگردیم تا آنها از ما مراقبت کنند؟ این اتفاق در فدراسیون یارکشی می افتد و آنهایی که اصلاً به جودو اهمیت نمی دهند، رئیس هیئت شده اند و جودوی استان خود را نابود کرده اند.

این جودوکار سابق تیم ملی در نهایت گفت: تهدیدها باید برطرف می شد اما نشد و بدتر شد. محرومیت رفع می شود اما نه با ورود به فدراسیون جهانی! مشکل از رهبری فدراسیون ماست. ما شرمنده مردم هستیم و با این نتایج به ما می خندند. ما در مسابقاتی که حتی یک سوم سطح آسیایی هم نیست به این نتایج رسیدیم و دیگر نمی دانم چگونه از حق خود دفاع کنیم.

بیشتر بخوانید؛

دیدگاهتان را بنویسید