در فینال جهان دوباره اشتباه کردم / می خواهم کشتی را ترک کنم، خانواده ام نمی گذارند بروم!

ساعت: 18:58
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۲
کد خبر: 1784010

بعد از المپیک کشتی را به کلی کنار گذاشتم و فوتبال و والیبال تمرین کردم

نایب قهرمان دسته 65 کیلوگرم کشتی جهان گفت: می خواهم مبارزه را تنها بگذارم، خانواده ام اجازه نمی دهند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ امیرمحمد یزدانی نایب قهرمان وزن 65 کیلوگرم کشتی آزاد درباره روتینی که پس از شکست تیم ملی در المپیک برای رسیدن به جام جهانی نروژ طی کرد، گفت: زمانی که حضورم در المپیک را از دست دادم تمرینات را کنار گذاشتم. در حالی که برای. من کردم. من با بچه ها فوتبال و والیبال تمرین کردم و بعد پدرم و مربیان دور هم جمع شدند و از من خواستند که برگردم و تمرین کنم. خدا نتیجه تلاشم را به من داد و موفق شدم در دنیای نروژ مدال بگیرم.

او درباره اشتباهاتی که در برخی از کشتی هایش از جمله فینال جهان مرتکب شده است، توضیح داد: جاهای اشتباهی وجود دارد. سعی کردم نسبت به سال های قبل با اشتباهات کمتری مبارزه کنم اما در فینال هم آن اشتباه را تکرار کردم. باز هم باید بیشتر روی این موضوع کار کنم تا اشتباهاتم در کشتی کم شود.

یزدانی در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به سن و سالش قصد دارد رکورددار کشتی شود، گفت: واقعا اهدافم روز به روز بیشتر می شود و به چیزهای بیشتری فکر می کنم. من از الان دارم به دنیا فکر می کنم سال بعد، در واقع اگر بخواهم کشتی را ترک کنم خانواده ام نمی روند! من یک خانواده کشتی دارم که همه دوست دارند برای آن رکورد بزنند و من به دنبال آن هستم.

این کشتی گیر که در تیم لیگ برتری سهند ارس حضور دارد، در این باره گفت: در سال های اخیر زیر نظر علیرضا رضایی در دانشگاه آزاد، لیگ جهانی و امیدهای آسیا مبارزه کرده ام. صمیمیت خاصی بین ما وجود دارد، تیمی فشرده داریم و از مبارزان خوبی استفاده می کنیم. آموزش ما نیز به خوبی سازماندهی شده است.

امیرمحمد یزدانی که اقوام سرافرازی در کشتی دارد، در این باره گفت: افتخار این را دارم که از بستگان این بزرگواران باشم و همه آنها را در کارم دنبال کرده ام. قبل از جام جهانی نروژ زیر کتف با آقای حسن یزدانی تمرین کردیم. برادران تکلیف و آقارضا یزدانی هم در کشتی خیلی به من کمک کردند. جدا از بحث های فنی، از زندگی یک شخصیت هم گفتند و من همه آنها را می بوسم.

وی درباره برنامه های خود در آینده توضیح داد: فکر نمی کنم به دلیل اضافه وزن 65 کیلوگرم وزن کم کنم. رفتن به 70 یا 74 کیلوگرم بستگی به وزن من دارد. بازی های آسیایی مسابقات در 6 وزن المپیکی دنبال می شود و باید ببینم برای رسیدن به آن وزن می توانم به وزن 74 کیلوگرم برسم یا خیر. در عین حال وقتی با وزن 65 کیلوگرم دست و پنجه نرم می کردم، نسبت به بقیه وزنم خیلی بیشتر بود و وزنم را روی رژیم حفظ می کردم.

وی خود را طرفدار دو تیم فوتبال منچستریونایتد و پاری سن ژرمن دانست و امیرحسین زارع و محمد ناهدی را همرزمانشان در اردوی تیم ملی خواند و ادامه داد: ما خیلی با هم دوست هستیم. امیرحسین زیاد از پلی استیشن خوشش نمیاد ولی ما با ناخودی پی اس بازی میکنیم و بازیش خوبه. غول مرحله آخر در پی اس محمدرضایسم است!

یزدانی با اشاره به موفقیت تیم ملی در نروژ گفت: تمرینات خوبی در اردو داشتیم، از نظر روحی در شرایط خوبی قرار داشتیم. بزرگسالان خیلی خوبی داشتیم، کاپیتان تیم ما حسن یزدانی اسطوره کشتی ایران است. امیرحسین زارع هم در جوانی مدال المپیک داشت و ما با تمام وجود در جهان شرکت کردیم. حتی در معدود اوزانی که مدال نگرفتیم، بچه ها مستحق مدال بودند، اما به اشتباه مدال نگرفتند. در واقع می توانستیم در 10 وزن مدال بگیریم.

وی با اشاره به استقبال خوب مردم جویبار، تاکید کرد که مسئولان توجه خاصی به موفقیت کشتی نداشتند، خاطرنشان کرد: در مورد جایزه در وهله اول از علیرضا دبیر تشکر می کنم که هر جایزه ای که گرفتیم از طرف این کشتی بود. بعد از او. مراسمی در روستا برگزار شد و یک سری جوایز به ما دادند، اما مسئولان شهر ظاهراً این اتفاق نیفتاد و ظاهراً طبق معمول هر سال سه نفر بودند و همچنان مدال می گرفتند. ما اصلا نماینده خودمان را ندیدیم، اما در حین تماشای تنگابن، حتی آن عارف الهی که در دنیا مدالی نگرفته است، جایزه ای دریافت کرد که برای سال آینده به او انگیزه می دهد. دلم می خواهد شهرهای دیگر از کارمندان تنکابن یاد بگیرند.

یزدانی با اشاره به تحصیلات خود در رشته حقوق در دانشگاه آزاد واحد جویبار و همکاری این دانشگاه با قهرمانان گفت:. من یک شغل در آموزش و پرورش در پیش دارم.

این کشتی گیر 21 ساله با قدردانی از تمامی مربیانی که تاکنون زیر نظر او کار کرده اند، درباره حضور شاهیف در لیگ برتر گفت: شاهیف کشتی گیر بسیار مودبی است، ما با هم دوست هستیم. شماره تلفنم را گرفت و از من خواست به لیگ ایران بیایم. دوست دارم با هم بجنگیم. امیدوارم در نیمه نهایی باشد و بتوانیم بجنگیم چون فکر نمی کنم سال آینده 65 کیلوگرم باشم. مبارزه در مسابقات قهرمانی با خارجی های پیشرو تأثیر زیادی در روحیه مبارزان ما دارد. انگیزه ای که امیرحسین زارع از پیروزی گنو پتریاشویلی در لیگ گرفت کمک زیادی به بهتر شدن مبارزه او کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید