در ماه مارس، فعالیت های ساخت و ساز بهبود یافت


ساعت: 11:43
تاریخ انتشار: 1401/01/16
کد خبر: 1819707

تعداد کل شمه در اسفند ماه 1400 58.72 بوده که نسبت به ماه قبل افزایش چشمگیری داشته است که نشان می دهد فعالیت در صنعت ساختمان در اسفندماه نسبت به بهمن ماه بیشتر شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ارتفاع بنا در اسفند 1400 58.72 بوده که نسبت به بهمن ماه 50 واحد افزایش نشان می دهد.

بر اساس این آمار، مولفه‌های سفارش‌های جدید مشتریان، حجم فعالیت‌های انجام‌شده، حجم فروش کالا و خدمات، قیمت محصولات تولیدی (خدمات ارائه‌شده) و قیمت خرید مواد اولیه یا ملزومات در مقایسه با ماه گذشته.

مولفه های مصرف انرژی و ذخایر مواد اولیه خریداری شده نیز رو به کاهش است. آمارها نشان می دهد که شاخص انتظارات تولید در ماه آینده با رقم 37.2 نسبت به ماه قبل 50.97 با کاهش چشمگیر وضعیت فعالیت های عمرانی در فروردین ماه نسبت به اسفند را پیش بینی می کند.

شاخص انتظارات برای بهبود فعالیت های تجاری در بین فعالان حوزه ساختمان در فروردین ماه به میزان قابل توجهی کمتر از اسفندماه بود، بنابراین پیش بینی می شود با توجه به نوروز ماه آینده شاهد کاهش چشمگیر رشد باشیم.

با توجه به کاهش چشمگیر شاخص انتظارات تولید در ماه آینده نسبت به ماه قبل، با توجه به کاهش چشمگیر شاخص موجودی انبارهای مواد اولیه یا کالاهای خریداری شده، در فروردین ماه شاهد افت صنعت ساختمان خواهیم بود. البته پیش بینی می شود با توجه به رونق چشمگیر فعالیت ها در اسفندماه و همچنین فعالیت های طرح ملی مسکن، این کاهش نسبت به ماه مشابه سال قبل کمتر باشد.

شایان ذکر است که در میان شاخص های اقتصادی مختلف منتشر شده توسط کشورها و سازمان های بین المللی، شاخص مدیریت خرید (PMI) که به اختصار به زبان فارسی در شامخ خوانده می شود، یکی از مهم ترین شاخص های اقتصادی مورد پذیرش اکثر کشورهای توسعه یافته است. . در حال حاضر، شاخص شامخ برای حدود 29000 شرکت بخش خصوصی در بیش از 40 کشور جهان محاسبه و منتشر می شود.


در ماه مارس، فعالیت های ساخت و ساز بهبود یافت

انتهای پیام/
منبع: اتاق تعاون ایران

دیدگاهتان را بنویسید