در نظر داریم نیروگاه های متوسط ​​را در سراسر کشور توسعه دهیم

ساعت: 13:48
تاریخ انتشار: 1400/09/14
کد خبر: 1790620

مدیرعامل برق حرارتی گفت: با توجه به مزیت ها و امکان راه اندازی سریع این واحدها، درصدد توسعه نیروگاه های متوسط ​​در کشور هستیم و امیدواریم با برنامه ریزی گروه مپنا این امر محقق شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محسن طرز طلب مدیرعامل برق حرارتی در جلسه ای که در آن تفاهم نامه همکاری بین برق حرارتی و گروه صنعتی مپنا برای احداث نیروگاه های کوچک امضا شد، با تاکید بر اینکه تلاش های زیادی برای اجرای این توافقنامه در دستور کار شش ماهه اخیر بوده است. ماه ها. اضافه شد: این قرارداد شامل ساخت هفت نیروگاه با میانگین مقیاس 42 مگاوات در نقاط مختلف کشور خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه تا پیک تابستان سال آینده سه نیروگاه بر اساس قرارداد مذکور در استان سیستان بلوچستان فعالیت خواهند کرد، گفت: در این استان تراز تولید و مصرف برق منفی و میزان مصرف انرژی است. در تابستان پیک بیشتر از برق تولیدی نیروگاه ها می باشد. برای این منظور باید به افزایش ظرفیت تولید برق در این استان توجه ویژه ای شود.

مدیرعامل برق حرارتی با تاکید بر اینکه سرمایه گذاری در این پروژه توسط دولت و حوزه گرما انجام می شود، ادامه داد: چهار بلوک دیگر در منطقه جاسک هرمزگان، خاتم یزد، شوش استان خوزستان و یک بلوک جایگزین یکی از بلوک ها می شود. واحدهای قدیمی نیروگاه سلام لرستان در این مناطق با افت ولتاژ مواجه هستیم.

وی تقاضای نیروگاه های مقیاس متوسط ​​را برای شبکه برق کشور بسیار کارآمد توصیف کرد و افزود: با توجه به مزایا و امکان راه اندازی سریع این واحدها، به دنبال توسعه نیروگاه های متوسط ​​کشور هستیم.

همچنین حمیدرضا عظیمی معاون برنامه ریز شرکت توسعه گرما با امضای قرارداد ساخت نیروگاه های مقیاس متوسط ​​بین نیروگاه حرارتی و مپنا، افزود: این قرارداد شامل ساخت هفت نیروگاه مقیاس متوسط ​​به ظرفیت کل می شود. 294 مگاوات در قسمت های مختلف در کنار».

وی با اشاره به اینکه برق حرارتی برای تامین برق مطمئن و پایدار در کنار احداث نیروگاه های حرارتی بزرگ، برنامه ریزی لازم برای ساخت نیروگاه های متوسط ​​در سال های اخیر آغاز شده است، گفت: مگاوات نصب و راه اندازی شده است. زاهدان با همکاری گروه مپنا.

عظیمی تاکید کرد: همچنین شرکت مادر تخصصی گرما به منظور افزایش تولید، کاهش افت ولتاژ در نقاط دورافتاده و نقاط عمیق شبکه و همچنین جایگزینی واحدهای فرسوده با واحدهای جدید نیروگاهی برای افزایش ظرفیت و بهره وری در حین مناقصه طراحی شده توسط گروه مپنا به عنوان پیمانکار ساخت منتخب ساخت هفت نیروگاه برق در استان های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، خوزستان، یزد و لرستان.

معاون توسعه پروژه شرکت گرما مدت این قرارداد را 24 ماه برآورد کرد و افزود: بر اساس برنامه ریزی انجام شده تا خرداد 1401 سه واحد در استان سیستان و بلوچستان و 4 واحد باقی مانده به بهره برداری می رسد. واحدها به شبکه وصل می شوند اواسط سال 1402 کشور وصل می شود.

انتهای پیام/
منبع: پایگاه اطلاعات نیروی حرارتی

دیدگاهتان را بنویسید