دستاوردهای مقاومت در جنگ سی روزه، نابودی طرح آمریکایی موسوم به «خاورمیانه جدید» بود.


ساعت: 22:35
تاریخ انتشار: 22.04.1401
کد خبر: 1883025

سید حسن نصرالله درباره رویدادهای سیاسی اخیر سخنرانی کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید حسن نصرالله دبیرکل جنبش حزب الله لبنان عصر امروز (چهارشنبه) سخنرانی خود را به آخرین تحولات سیاسی اختصاص داد.

دبیرکل حزب الله سخنرانی خود را با تلاوت آیاتی از قرآن کریم آغاز کرد و عید سعید قربان را به همه مردم تبریک گفت.

همچنین سید حسن نصرالله درگذشت علامه عبدالسلام دبیرکل علمای یمن را به سید عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن و مردم آن کشور تسلیت گفت. اتحادیه و تاکید کرد که عمر خود را صرف دفاع از مسائل امت اسلامی به ویژه فلسطین و قدس کرده است.

دبیرکل حزب الله لبنان همچنین به سالگرد عملیات الوعد الصادق اشاره کرد و گفت: از جمله دستاوردهای مقاومت در جنگ 33 روزه، نابودی طرح آمریکایی موسوم به «خاورمیانه جدید» بود. سید حسن نصرالله افزود: بعد از حوادث 11 سپتامبر که آمریکا بهانه ای برای اشغال افغانستان و عراق قرار داد، گام دوم ریشه کن کردن مقاومت اسلامی در فلسطین و لبنان و منزوی کردن ایران بود تا رژیم صهیونیستی. ارباب خاورمیانه شد.” ثبات مقاومت و لبنان و شکست اهداف جنگ 33 روزه، ضربه سنگینی به طرح خاورمیانه جدید وارد کرد. این طرح ها کامل نیستند و آنها در دوران دولت اوباما بر بهار عربی تکیه کردند و این طرح نیز از بین رفت.»

سید حسن نصرالله در بخشی دیگر از بیانیه خود خطاب به رئیس جمهور آمریکا گفت: درباره سفر بایدن به منطقه تحلیل ها و گمانه زنی های زیادی منتشر شده است که بسیاری از آنها درباره تشکیل ناتوی عربی یا ناتو خاورمیانه صحبت کرده اند. ” امروز بایدن وارد فلسطین اشغالی شد و در روزهای آینده مشخص خواهد شد که آیا ائتلاف عربی ناتو کار می کند یا خیر.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: آمریکای امروز با آمریکای سال های 2003 و 2006 متفاوت است زیرا فرتوت رئیس جمهور آمریکا تصویری از یک آمریکایی است که وارد مرحله پیری شده است. حضور این کشور در عرصه جهانی بسیار ضعیف شده و این کشور تورم اقتصادی بالایی دارد و وضعیت اجتماعی و رفاهی آن خوب نیست. رئیس جمهور آمریکا به منطقه خلیج فارس آمد [فارس] ترغیب به صادرات بیشتر نفت و گاز.

سید حسن نصرالله ادامه داد: آمریکا رژیم صهیونیستی در مرحله دوم قرار دارد و اکنون وارد نبردی بزرگ با روس ها شده است. این رژیم مستقیما وارد جنگ نشد، بلکه از طریق اوکراین وارد جنگ شد.

به پایان رساندن…

دیدگاهتان را بنویسید