دستمزد کارگران کم است، کارگران نمی خواهند در کارخانه کار کنند

دستمزد کارگران کم است، کارگران نمی خواهند در کارخانه کار کنند

اکبر شوکت (رئیس اتحادیه کارگران ساختمانی) وی در خصوص وضعیت کارگران در سال گذشته گفت: مشکلات معمول همچنان ادامه دارد و متاسفانه بدتر می شود.

وی به پایین بودن دستمزد کارگران اشاره کرد و گفت: دستمزدهای پایین باعث عدم تمایل کارگران به کار در محیط های بزرگ صنعتی شد و همین امر باعث شد شهرهای صنعتی با مشکل کمبود نیروی کار ماهر مواجه شوند. علاوه بر این، سیاست های کلان اقتصادی و نوسانات قیمت ارز باعث شده است که سرمایه به جای صرف تولید، به سمت دلالی و واسطه گری برود.

شوکت ادامه داد: به طور کلی نه کارفرما تمایلی به کار تولیدی دارد و نه کارگر متخصص از کار کارخانه راضی است و بخشی از علت رسیدن به این وضعیت سیاست مزدی دولت است. در واقع هر دو گروه مستعد میانجیگری هستند و دولت سیاست مناسبی برای جلوگیری از رشد میانجیگری و میانجیگری ندارد.

رئیس اتحادیه کارگران ساختمانی گفت: دولت باید از کارفرمایان در مسیر درست حمایت کند در غیر این صورت اشتغال ایجاد نمی شود. تسهیلات کم هزینه و بدون بهره باید در اختیار کارفرمایان واقعی قرار گیرد. بیشتر هزینه های کارفرما سرمایه در گردش است که منجر به افزایش 3-4 برابری قیمت تمام شده کالاهای تولیدی در هر سال می شود. این افزایش قیمت ها بر زندگی اقشار ضعیف جامعه فشار وارد می کند.

شوکت به سیاست فریز دستمزدها اشاره کرد و گفت: در پایان سال به نام حمایت از کارفرما، جیب کارگران را می برند و دستمزدها را مسدود می کنند، در حالی که سهم دستمزد از کل هزینه ها تنها 7 درصد است. .

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی گفت: بیش از نود درصد مشکلات کارفرمایان مربوط به تامین مواد اولیه، سرمایه در گردش و نقدینگی است که دولت باید برای رفع این مشکلات معرفی کند. با وجود اینکه برخی مواد اولیه در کشور خودمان تولید می شود، همین مواد اولیه در طول سال با قیمتی دو تا سه برابری مواجه است. شاهد تورم بالای 60 و 70 درصدی در همه کالاها بدون افزایش دستمزد کارگران هستیم.

شوکت بیان کرد: نتیجه این وضعیت فقر و نابودی طبقه متوسط ​​و دوقطبی شدن جامعه به دو گروه غنی و فقیر است. فقر آسیب های اجتماعی را افزایش می دهد و نتیجه این وضعیت برای همه فاجعه بار است.

دیدگاهتان را بنویسید