دستورالعملی در خصوص ثبت سهام بازماندگان صادر نشد/ شهروندان در دام فرصت طلبان نیفتند


ساعت: 10:39
تاریخ ارسال: 1301/04/13
کد خبر: 1880715

مدت هاست که صحبتی از ثبت سهام باقی مانده نیست و به همین دلیل والدین برای فرزندان خردسال خود قرعه کشی می کنند اما تاکنون نسخه ای در این راستا صادر نشده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از مفا رسا; مدتی است که خانواده ها برای فرزندان زیر 18 سال خود حساب بانکی باز کرده اند و این امر در بین شهروندان عادی شده است که دولت قصد دارد سهام عدالت را بین بازماندگان توزیع کند. این امر نیز باعث شد تا برخی از بانک ها به دلیل حجم درخواست مردم به آنها دستور بدهند و روز مشخصی را برای افتتاح حساب برای والدین تعیین کنند و حق برداشت از حساب را دارند و مرحله بعدی پس از افتتاح حساب ثبت نام در سامانه سجام تا بتوانند از خدمات مربوط به بورس استفاده کنند.

سوالی که مطرح می شود این است که آیا تقسیم سهام عدالت بین بازماندگان صحیح است یا خیر؟ چرا که تاکنون هیچ خبر و مشکلی در این راستا از سوی رسانه های رسمی مطرح نشده است.


* در خصوص ثبت سهام باقیمانده دستورالعملی صادر نشده است

محمدرضا نادری، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استانداری زنجان در این خصوص به خبرنگار موج رسا گفت; وی گفت: تاکنون بخشنامه و دستورالعملی از سوی سازمان خصوصی سازی در خصوص ثبت باقی مانده سهام صادر نشده است.

نادری با بیان اینکه برنامه ای برای ثبت اطلاعات افراد فاقد سهام در سامانه سجام و افتتاح حساب بانکی برای کودکان وجود ندارد، بیان کرد: تاکنون بخشنامه و دستورالعملی برای نحوه ثبت سهام باقیمانده از سوی سازمان خصوصی سازی وجود ندارد. اطلاع رسانی نشده است.

وی خاطرنشان کرد: به محض دریافت دستورالعمل در این راستا به شهروندان اطلاع رسانی خواهد شد.

نادری تاکید کرد: شهروندان تمامی اخبار و اطلاعات ثبت سهام را فقط از مراجع قانونی و صدا و سیما دنبال کنند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان با تاکید بر اینکه هیچ سامانه ای از طریق مراجع قانونی اعلام نشده است اظهار داشت: شهروندان در این زمینه هوشیار باشند تا در دام سوء استفاده کنندگان و فرصت طلبان نیفتند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید