دستورالعمل پیشنهادی وزارت نیرو برای حفظ پایداری شبکه سراسری برق کشور در تابستان


ساعت: 10:31
تاریخ انتشار: 02/03/1401
کد خبر: 1833875

وزارت نیرو «دستورالعمل اجرایی حفظ پایداری شبکه سراسری برق کشور در ایام گرم سال» را برای بررسی و تصویب در هیئت دولت به دولت ارائه کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بر اساس دستورالعمل اجرایی پیشنهادی وزارت نیرو برای حفظ پایداری شبکه سراسری برق کشور در ایام گرم سال، دستورات شرکت مدیریت شبکه ملی برق برای کلیه مدیران برق و مشترکان بزرگ برق اعمال می شود. بهره برداری از شبکه برق به تشخیص مرکز فوق.

همچنین بر اساس دستورالعمل پیشنهادی، کلیه دستگاه های اجرایی، خدماتی، بانک ها، شهرداری ها، نیروهای مسلح و موسسات عمومی غیردولتی موظفند مصرف برق را در ساعات کاری 50 درصد مصرف فعلی و در ساعات غیر اداری 90 درصد کاهش دهند. مصرف فعلی اولویت خاموش. سیستم های روشنایی و سرمایشی غیر ضروری کار می کنند.

همچنین به وزارت نیرو اجازه داده می شود با هماهنگی وزارت صنعت، معدن و تجارت نسبت به تعیین سهمیه برق صنایع در دوره محدودیت شبکه برق اقدام کند. شرکت های برق منطقه ای و شرکت های توزیع برق نیز موظفند بر رعایت سهمیه نظارت داشته باشند و در صورت عدم رعایت سهمیه های ابلاغی از سوی مشترکان، علاوه بر افزایش قیمت برق تا 10 برابر تعرفه موجود برای مصرف بالای سهمیه.قطع برق

شرکت های توزیع برق این حق را دارند که برق مشترکان پرمصرف خانگی را از طریق کنتورهای هوشمند یا روش های دیگر محدود کنند و در صورت عدم رعایت اخطار قبلی قطع می شوند.

لازم به ذکر است دستورالعمل های پیشنهادی وزارت نیرو در حال حاضر در کمیته زیرساخت، صنعت و محیط زیست در حال بررسی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید