دستور ریاست جمهوری برای اخراج متخلفان از فولاد مبارکه


ساعت: 21:29
تاریخ انتشار: 30.05.1401
کد خبر: 1891590

آیت‌الله رئیسی دستور داد: همه کسانی که تخلفاتشان در فولاد مبارکه محرز است برکنار شوند و با تخلفات آنها برابر ضوابط و مقررات مراجع ذی‌صلاح برخورد شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیت الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور در جلسه روز یکشنبه شورای دولت با اشاره به انتشار گزارش نتیجه تحقیق و تفحص مجلس از شرکت فولاد مبارکه تاکید کرد: دولت شفافیت را افزایش می دهد. و نظارت بر شرکت های دولتی و موظف به رسیدگی به هر گونه موارد فساد تلقی می شود.

رئیس جمهور ضمن تشکر از وزیر صمت به دلیل تغییرات در مدیریت فولاد مبارکه در همان ابتدای تصدی خود، دستور داد: همه کسانی که تخلفاتشان در فولاد مبارکه پیدا می شود برکنار شوند و با تخلفات آنها برابر ضوابط برخورد شود. و مقررات در مراجع ذیصلاح

رئیسی ساماندهی وضعیت شرکت های دولتی و اصلاح نحوه انتصاب در هیات مدیره شرکت ها را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: وزرا موظفند در تغییر و تحول شرکت های خود نهایت دقت را داشته باشند. پرتفوی در استخدام نیروی انسانی شایسته، متخصص و کارآمد به منظور حفظ بیت المال.

رئیس جمهور انجام مسئولیت اجتماعی توسط شرکت های دولتی را ضروری دانست و گفت: البته شرکت های دولتی نمی توانند به بهانه ایفای مسئولیت به هیچ فردی مبالغ هنگفتی داشته باشند.

رئیسی به وزیر رفاه اجتماعی ماموریت داد: ضمن تشکیل کمیته ای متشکل از وزارتخانه های ذیربط، ظرف 15 روز باید آیین نامه ای برای نظام مندسازی و شفاف سازی مسئولیت اجتماعی این شرکت ها تدوین و برای تصویب به دولت پیشنهاد کند.

رئیس جمهور در بخشی دیگر از سخنان خود به اقدامات دولت در یک سال گذشته برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور اشاره کرد و تاکید کرد: تبیین خدمات دولت به مردم به ویژه نخبگان موجب امیدواری در جامعه می شود. جامعه و افزایش اعتماد عمومی

رایضی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به گزارش وزیر امور خارجه از آخرین اقدامات انجام شده برای رفع تحریم ها، از اقدامات این وزارتخانه و تیم مذاکره کننده کشورمان نیز قدردانی کرد و گفت: بی توجهی نخواهیم کرد. حقوق ملت در هر جلسه یا مذاکره.

رئیس جمهور با بیان اینکه دولت مردمی برای آبادانی کشور و حل مشکلات به تلاش خود ادامه خواهد داد، تصریح کرد: این دولت جان مردم را به هیچ عامل بیرونی گره نزده و همه برنامه های عمرانی کشور با جدیت دنبال می شود.

دیدگاهتان را بنویسید