دستور علی اف در روابط جدید اقتصادی جمهوری آذربایجان با ایران


زمان: 5:30 بعد از ظهر
تاریخ انتشار: 1401/01/16
کد خبر: 1819816

رئیس جمهوری آذربایجان با امضای فرمانی خواستار ایجاد روابط جدید میان مناطق اقتصادی این کشور و ایران شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رئیس جمهوری آذربایجان بعدازظهر سه شنبه با امضای فرمانی خواستار برقراری روابط جدید اقتصادی میان «زنگزور شرقی» و «جمهوری خودمختار نخجوان» از طریق ایران شد.

به گزارش خبرگزاری آذرتاج، الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان با امضای فرمانی یادداشت تفاهم بین دولت جمهوری آذربایجان و دولت جمهوری اسلامی ایران برای ایجاد روابط جدید بین منطقه اقتصادی زنگزور و جمهوری خودمختار نخجوان را امضا کرد. از طریق ایران

یک مقام ارشد دولت جمهوری آذربایجان اخیرا گفته است که یادداشت تفاهم امضا شده بین جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران در مورد ایجاد روابط جدید بین منطقه اقتصادی زنگزور و جمهوری خودمختار نخجوان از طریق ایران یک رویداد تاریخی است. .

حکمت حاجی اف معاون رئیس جمهوری آذربایجان در این خصوص گفت: ایران و آذربایجان به ویژه با تاکید بر اینکه راه های ارتباطی جدید کریدور بین المللی مهمی برای حمل و نقل و انتقال برق خواهد بود، استقبال کردند.

محمود عباس زاده مشکینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به ترند گفت: دولت جدید ایران برای کشورهای همسایه به ویژه جمهوری آذربایجان اهمیت ویژه ای قائل است.

این نماینده ارشد مجلس شورای اسلامی افزود: حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه ایران در تلاش است تا تمامی موانع بر سر راه تحکیم روابط دو کشور را برطرف کند و در این راستا وزیر امور خارجه ایران گزارش ویژه ای را در خصوص تقویت روابط به مجلس ایران ارسال کرد. «اقدامات مربوطه ارائه شده و در حال انجام است.

از سوی دیگر، سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان، همسایه باکو، گفت: مسیر ترانزیتی خلیج فارس به دریای سیاه می تواند فرصت های زیادی را برای ایران، ارمنستان و سایر کشورهایی که از آن عبور می کنند ایجاد کند.

انتهای پیام/ م

دیدگاهتان را بنویسید