روابط ایران و جمهوری آذربایجان در مسیر درست خود ادامه دارد


ساعت: 19:45
تاریخ ارسال: 1301/04/13
کد خبر: 1880920

وزیر امور خارجه با اشاره به دیدار با همتای آذربایجانی خود در تهران و بیان اینکه روابط ایران و جمهوری آذربایجان در مسیر درست خود ادامه دارد، اعلام کرد: سفر الهام علی اف به تهران در دستور کار مشترک قرار گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین امیرعبدلاخیان وزیر امور خارجه که امروز (دوشنبه 22 تیرماه) میزبان جیحون بایراموف وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان در تهران بود، درباره این سفر و دیدار وی در توییتی نوشت: گفتگوی مهم و دوستانه ای با من داشتم. برادر بایراموف موضوعات دوجانبه، منطقه ای و بین المللی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و حل و فصل مسالمت آمیز قره باغ بر اساس اصول حفظ تمامیت ارضی و احترام به حاکمیت مورد تاکید قرار گرفت.

وی افزود: روابط در مسیر درست ادامه دارد. برنامه مشترک شامل سفر آقای الهام علی اف به تهران بود.

به گزارش فارس، جیحون بایرام اف در اولین سفر خود به تهران در دولت سیزدهم امروز وارد تهران شد. وی ابتدا به دیدار محمدباقر کلیباف رئیس مجلس رفت و سپس با حضور در وزارت امور خارجه مورد استقبال امیر عبداللهیان قرار گرفت. سپس وزرای امور خارجه گفت‌وگو کردند و سپس در جمع خبرنگاران حاضر شدند و رایزنی‌های انجام شده را تشریح کردند.

وزیر امور خارجه ایران در این نشست خبری با بیان اینکه ایران و جمهوری آذربایجان مرحله سوء تفاهم ها را با موفقیت پشت سر گذاشته اند، اعلام کرد که نشست سه جانبه وزرای امور خارجه ایران، آذربایجان و ترکیه در تهران برگزار می شود و الهام علی اف نیز حضور دارد. قرار است به ایران سفر کند

وزیر امور خارجه آذربایجان همچنین عصر امروز با آیت الله رئیسی دیدار و گفتگو کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید