دستگاه های اجرایی باید به درخواست های رسانه ها پاسخ دهند


ساعت: 17:49
تاریخ انتشار: 1401/06/17
کد خبر: 1896102

قاسم عزیزادگرجی گفت: همه دستگاه های اجرایی باید از رسانه ها اطاعت کنند. و باید پاسخگوی درخواست های خود باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، قاسم عزیززاده گرجستانی امشب در دیدار همفکری با گره درخواست های همفکری و بسیج رسانه در شهرستان بابل با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب بارها بر اهمیت موضوع تاکید کرده اند. عنصر نقد در رسانه ها تصریح کرد: اگر نقد رسانه ای درست باشد اگر در جامعه ای وجود داشته باشد و مسئولان هر نهاد یا سازمانی بدانند که کارشان قابل تقدیر است، کمتر شاهد فساد خواهیم بود.

وی گفت: رسانه قدرتمند می تواند قدرت ملی یک کشور را افزایش دهد، رسانه ای که فکر می کند تولید بدون شک کارآمدتر خواهد بود.

این مسئول تصریح کرد: رسانه ها زمانی می توانند کارکرد نظارتی خود را به منصه ظهور برسانند که به معنای واقعی مطالبه داشته باشند و به قانون، عدالت و اخلاق رسانه ای احترام بگذارند.

فرماندار شهرستان بابل ادامه داد: رسانه ها به عنوان رکن چهارم مردم سالاری، ابزار نظارتی هستند که می توانند به بهبود سیاسی و اجتماعی جامعه کمک کنند. رسانه ها با آگاهی از خواست عمومی جامعه می توانند آن را از مسئولان مطالبه کنند.

گرجی در بخشی دیگر از سخنان خود اظهار داشت: نظارت یکی از مهمترین وظایف رسانه هاست. کارکردی که فضای لازم را برای نقد موجود و پیگیری مطالبات عمومی از یک سو و استقلال رسانه از سوی دیگر می طلبد.

وی بیان کرد: رسانه ها واسطه و رابط مردم و دولت هستند و زمان زیادی از مردم در اختیار رسانه ها است، بنابراین لازم است رسانه ها بیش از گذشته به اخلاق و اصول اخلاقی پایبند باشند. “

این مسئول یادآور شد: اگر به دنبال جامعه ای فرهیخته و خودساخته هستیم، اگر به دنبال جامعه ای شکوفا و توسعه یافته هستیم، باید فضای نقد و انتقاد دائمی در این جامعه وجود داشته باشد و بهترین بستر برای نقد، بستر رسانه ای الان رسانه ملی در کشور ما پیشرفت کرده است. انواع مختلفی از شبکه های عمومی و خصوصی وجود دارد. بنابراین می توانند زمینه نقد را ایجاد کنند اما باید با مدارا همراه باشد.

فرماندار بابل ادامه داد: با توجه به وظیفه آموزش عمومی به عنوان یکی از اهداف اصلی می توان رسانه ها را وظیفه هدایت مردم به سمت امور اخلاقی دانست. توجه به اصول اخلاقی در یک رسانه باعث می‌شود که مخاطب به آن رسانه و برنامه‌هایی که پخش می‌کند یا به اخبار و گزارش‌هایی که منتشر می‌کند توجه بیشتری داشته باشد و آن را راهکاری پیشنهادی برای درست زیستن بداند. اساسی تر در نظر گرفته شده است.

گرجی گفت: آحاد جامعه و همه دستگاه های اجرایی باید از رسانه ها اطاعت کنند. و باید در قبال آنها پاسخگو باشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید