دستگاه ها به تعهدات خود برای کاهش آلودگی هوا عمل کنند

ساعت: 21:34
تاریخ انتشار: 1400/09/24
کد خبر: 1792504

رئیس جمهور در خصوص معضل آلودگی هوا بر لزوم رعایت قوانین و مقررات موجود در این حوزه توسط دستگاه های ذیربط تاکید کرد و گفت: آلودگی هوا دامنگیر مردم می شود و با توجه به اینکه قوانین خوبی در این زمینه وجود دارد، دستگاه های مسئول موظف به انجام آن هستند. آن را با دقت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیت الله سیدابراهیم رئیسی شامگاه چهارشنبه در اولین جلسه شورای عالی مدیریت بحران، آمادگی همیشه در برابر بلایای طبیعی را ضروری دانست و اظهار داشت: با توجه به احتمال وقوع آن باید تمهیدات و تمهیدات لازم انجام شود.

رئیس جمهور تاکید کرد: برگزاری جلسات قبل از وقوع حادثه ضروری است و ویژگی جلسه امروز این است که منفعل نبوده و فعالانه راهکارهایی را برای مقابله با بلایای طبیعی احتمالی و بحران های بعدی بررسی می کند.

رئیسی بر همکاری و هماهنگی همه دستگاه ها و سازمان ها در حوادث طبیعی تاکید کرد و گفت: دستگاه ها باید ارتباط خود را به طور کامل و بدون شک با یکدیگر مشخص کنند تا در صورت بروز بلایای طبیعی سردرگمی ایجاد نشود. فاجعه یا بحران.»

رئیس جمهور با اشاره به نقش گروه های توده ای در بلایای طبیعی گفت: مردم عمدتاً در قالب بسیج و گروه های داوطلب در هر حوزه ای که بلای طبیعی رخ داده است خوب عمل می کنند و دولت وظیفه برنامه ریزی و برنامه ریزی دارد. و او مسئول پشتیبانی است و باید تمام پیش بینی های لازم را انجام دهد.

آیت الله رئیسی همچنین بر ارائه آموزش های همگانی از طریق صدا و سیما و آموزش مادام العمر برای ارتقای آمادگی در برابر بلایای طبیعی تاکید کرد و گفت: باید از هر لحاظ برای مواقع بحرانی مانند سیل و زلزله آماده باشیم تا مردم آن را احساس کنند. آرامش پیدا کن

رئیس جمهور با تاکید بر جدیت رعایت اصول و ضوابط ساخت و ساز گفت: سازمان نظام مهندسی موظف به ایجاد ساختمان های مقاوم در برابر حوادث احتمالی است و لازم است نظارت جدی بر ساخت سازه های دائمی در ساختمان های شهری و روستایی داشته باشد. خانه ها.

آیت‌الله رئیسی بر نظارت و پیگیری بهسازی ساختمان‌ها و مراکز اجتماعی شهر تهران تاکید کرد و گفت: قبل از اینکه چنین ساختمان‌هایی سقوط کنند و شاهد حادثه تلخ دیگری باشیم، لازم است مسئولان شهری مالکان این ساختمان‌ها را ملزم به بازسازی و به نتیجه نهایی کنند.

وی با اشاره به خطرات و نگرانی های ناشی از برداشت بی رویه سفره های زیرزمینی و در پی آن فرونشست، گفت: وزارت نیرو موظف است موضوع برداشت آب از چاه های غیرمجاز و سایر عوامل فرونشست را رصد و ساماندهی کند. برای جلوگیری از این

آیت الله رئیسی با اشاره به معضل آلودگی هوا بر لزوم رعایت قوانین و مقررات موجود در این حوزه توسط دستگاه های ذیربط تاکید کرد و گفت: آلودگی هوا دامنگیر مردم می شود و با توجه به اینکه قوانین خوبی در این زمینه وجود دارد، دستگاه ها مسئول هستند. تعهدات آن را با دقت اعمال می کنند.

رئیس جمهور با اشاره به آمادگی در برابر زلزله های احتمالی گفت: وجود آمادگی همه جانبه در برابر حوادثی مانند زلزله یک ضرورت اجتناب ناپذیر است و مسئولان دولتی و غیردولتی باید آمادگی های لازم را داشته باشند.

در این جلسه سند راهبرد ملی مدیریت بحران با 3 برنامه کاهش خطر بلایا، آمادگی و واکنش، بازسازی و توانبخشی به تصویب رسید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید