دستگیری و بازداشت برخی از شبکه های اصلی کار کودکان

احمدی صدر دبیر ستاد اجتماعی شهر تهران درباره آخرین اقدامات شهرداری برای برخورد و ساماندهی کودکان کار و بی سرپرست گفت: در این زمینه در یک سال گذشته 32 بار طرح جمع آوری این کودکان توسط عده ای انجام شد. سازمان ها، اما نتیجه ای حاصل نشد و در واقع این طرح شکست خورد.

وی با بیان اینکه شهرداری تهران طبق قانون در قبال کودکان کار و خیابان تعهدی ندارد، گفت: اما شهرداری تهران در قالب کمپ آسیب های اجتماعی وارد این موضوع شد و اکنون شهرداری تهران مدارس را برای کودکان کار و خیابان تعطیل کرده است. در شهر تهران و 30 مدرسه در این منطقه مشغول به کار هستند.

رئیس سازمان مراقبت های اجتماعی، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه 80 درصد کارگران و کودکان خیابانی را اتباع بیگانه تشکیل می دهند، گفت: در این زمینه وزارت اتباع باید وارد عمل شود تا این افراد به خانه بازگردند. کشوری که هستید

وی از اقدامات دستگاه قضایی و پلیس با باندهای کودکان کار و خیابان خبر داد و خاطرنشان کرد: برنامه مکتوب در این اداره آغاز شده و تعداد زیادی از این افراد دستگیر و بازداشت شده اند.

احمدی صدر به اجرای طرح جدید ساماندهی کودکان کار و بی سرپرست در 3 ماه آینده اشاره کرد و گفت: این طرح می تواند چالش ها و مشکلات این حوزه را برطرف کند.

دیدگاهتان را بنویسید