دستگیری کلاهبردار حرفه ای در تهران


ساعت: 18:33
تاریخ انتشار: 08/01/1401
کد خبر: 1905388

رئیس پلیس کلانشهر فتای از دستگیری فردی کلاهبردار که با وعده ازدواج اقدام به اخاذی در شبکه های اجتماعی می کرد، خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش پلیس فتا، سرهنگ داود معظمی گودرزی اظهار داشت: چندی پیش زن جوانی با مراجعه به پلیس فتای تهران بزرگ اعلام کرد که فردی ناشناس از طریق فضای مجازی با وعده ازدواج باج گیری کرده است که این زن به ماموران گفت: در یک مورد با وی آشنا شده است. با فردی از شبکه های اجتماعی و این آشنایی منجر به ارتباط نزدیک تری بین آنها شد تا جایی که این فرد با شاکی قول ازدواج داد و به این بهانه عکس هایش را دریافت کرد.

وی با بیان اینکه با توجه به اظهارات شاکی، متهم پس از مدتی مطالبات غیر اخلاقی و غیرعادی از وی مطرح کرده است، افزود: این فرد شاکیه را تهدید کرده که در صورت عدم پرداخت وجه با انتشار تصاویر خصوصی به آبروی وی می پردازد و به همین دلیل است. این زنی است که پس از چندین بار باج گیری تصمیم به شکایت می گیرد.

معظمی گودرزی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا پایتخت وارد عمل شدند و پس از بررسی همه جوانب پرونده و با استفاده از روش های علمی و تخصصی سایبری موفق به شناسایی مجرم در فضای مجازی شدند. کارشناسان فنی این پلیس با تحقیقات عمیق در فضای مجازی ضمن کسب اطلاع از هویت متهم، این مجرم را در یکی از مناطق جنوبی تهران بزرگ دستگیر و به همراه مدارک دیجیتالی در اختیار پلیس فتا قرار دادند.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ افزود: متهم پس از حضور در پلیس فتای تهران بزرگ مورد بازجویی قرار گرفت و با وجود اینکه در ابتدا منکر ارتکاب جرم بود، در نهایت پس از مواجهه با شاکی لب به لب گشود و اعتراف کرد و گفت که تنها انگیزه دریافت پول بوده است. مال این اقدام را انجام داد.

وی گفت: برای این فرد پرونده تشکیل و به همراه این پرونده برای ادامه کار در خصوص جنایت به دادسرا ارسال شد.

دیدگاهتان را بنویسید