دشمنان با شهادت رجایی و باهنر به دنبال نابودی ایران بودند


ساعت: 14:30
تاریخ انتشار: 06/07/1401
کد خبر: 1893557

وزیر آموزش و پرورش به مناسبت شهریور 61 و شهادت دو معلم در دفتر رئیس جمهور و نخست وزیری گفت: دشمنان تصور می کردند با شهادت دو تن از مسئولان ارشد کشور، بقا و پایداری کشور را از بین می برند. کشور.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش جهانبین نیوز؛ یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش ظهر امروز در مراسم گرامیداشت هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت: چهارمحال و بختیاری را بام ایران و سرزمین دلاوران، دلاوران می شناسند. و شهدا


وی با اشاره به شهریور ماه سال 61 و شهادت دو معلم آموزش و پرورش در مقام ریاست جمهوری و نخست وزیری تصریح کرد: تصور دشمنان این بود که با شهادت، بقا و پایداری کشور را از بین ببرند. از دو مقام عالی یک کشور


نوری تاکید کرد: اگر در هر کشور دیگری این اتفاق بیفتد قطعا سقوط می کند اما در کشوری که متعلق به امام عصر(عج) است و در مسیر شهداست و با امامت فردی که بر اساس سیره حرکت می کند. آموزه های دینی، چنین محاسبه ای اشتباه است.


وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه دیدیم در مکتب اسلام شهدا نهال انقلاب را سیراب می کنند و امروز با اقتدار این نهال به درخت تبدیل شده و در تمام معادلات جهانی نقش آفرینی می کند، افزود: شهیدان رجایی و بهنر هستند. در دوران تصدی خود سرمشق بودند. تحت عنوان حکومت مردم را ترک کردند که خواست همه دولت ها بود.


وی ادامه داد: بعد از سال ها حکومت مردمی تکرار می شود، این دولت در بین مردم، با مردم و برای مردم و انقلاب کار می کند. در دنیا، حکمرانی خوب، پاسخگو، صادقانه و شفاف در معاملات تلقی می شود. گفته می شود که این بهانه ای مردود برای تسلط بر کشورهای عقب مانده یا کمتر توسعه یافته است زیرا آنها به دنبال تسلط بر سایر کشورها تحت پوشش الگوهایی مانند جامعه مدنی، حکمرانی خوب، مدیریت دولتی مدرن و غیره هستند.


نوری یادآور شد: ما الگوی زاده ای داریم که مبتنی بر این تمدن، فرهنگ و آموزه های دینی است و با این الگو، حکمرانی صحیح صورت می گیرد، در حکمرانی متعالی آموزش و پرورش اولین مولفه است و دولت این وظیفه را بر عهده دارد.


وی رونق علمی را یکی از وظایف دولت برشمرد و خاطرنشان کرد: رونق علمی در دو زمینه پرتاب ماهواره و قرار دادن آنها در مدار و کسب رتبه های برتر المپیادهای جهانی توسط دانش آموزان برای اولین بار با 20 به وضوح قابل مشاهده است. مدال های جهانی، شکوفایی علمی یعنی در سلول ها بنیاد معلمی به نام زنده یاد سعید کاظمی آشتیانی توانست ایران را با وجود همه محدودیت ها و تحریم ها در بین سه کشور برتر جهان قرار دهد.


وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه شکوفایی علم و دانش به این معناست که شهید والامقام حسن تهرانی مقدم ایران را در راس سامانه های موشکی جهان قرار دهد، گفت: شهدای هسته ای و جوانان این مرز و بوم در استفاده صلح آمیز ایران از هسته ای هستند. انرژی در صدر جهان در سطح جهانی است، دولت سخت در این مسیر تلاش می کند و حدود 19 مصوبه نهادی برای تسهیل کار مخترعان و مبتکران دانش بنیان تصویب شده است.


نوری ادامه داد: اشتغال، بورسیه، تسهیلات، تسهیلات و …. در اختیار نخبگان قرار می گیرد و از آنها برای پیشرفت هر چه بیشتر حمایت می شود.


وزیر آموزش و پرورش معلمان را رکن اساسی در آموزش و پرورش تعریف کرد و تاکید کرد: معلمان پیشتاز آموزش و پرورش هستند به همین دلیل دولت رتبه بندی معلمان را پس از 11 سال اجرا می کند.


وی با اشاره به ارتقای دولت گفت: امام خمینی (ره) بقای حکومت را منوط به نظر مردم می دانستند و پس از بررسی قانون اساسی توسط خبرگان رهبری به آن رأی دادند. این در حالی است که رئیس جمهور در ایران مستقیماً انتخاب می شود، اما در کشورهایی که مدعی دموکراسی هستند این امر از طریق انتخابات انجام می شود و این بدان معناست که مردم در همه ارکان حاکمیت اعم از تصمیم گیری، تصمیم گیری، اجرا و نظارت . .


نوری ادامه داد: در دوران دفاع مقدس مردم آمدند و جنگ را اداره کردند و این تنها جنگی بود که در کل تاریخ ایران هیچ بخشی از خاک کشور از دست نرفته است، بنابراین از مردم به عنوان عناصر موثر یاد می شود. در تمام بخش ها


وزیر آموزش و پرورش شفافیت را از دیگر راهبردهای دولت مردمی برشمرد و گفت: این دولت با اتکال به الطاف خداوند و توان مردم پیش می رود و در 31 سفر رئیس جمهور و هیئت دولت بیش از 28 سفر. هزار میلیارد تومان فقط برای آموزش و پرورش در نظر گرفته شده است.


وی تصریح کرد: اشتغال در مناطق حاشیه نشین بسیار افزایش یافته و ساخت مسکن ملی با جدیت دنبال می شود.


نوری اذعان داشت: عدالت یعنی حضور در هر استان و دیدن محدودیت ها و ظرفیت ها و اقدام برای رفع محدودیت ها و تقویت ظرفیت ها.


انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید