دشمنان جرات جنگ نظامی با ایران را ندارند/حرکات جهادی کار پیمانکاران نیست


ساعت: 19:13
تاریخ ارسال: 10/01/1401
کد خبر: 1919347

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: حرکت های جهادی کار مجری نیست بلکه اقدامی مردمی و جهادی با هدف خدمت به مردم و محرومیت زدایی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سردار فدوی امروز در اجلاس قرارگاه سازندگی و محرومیت زدایی سپاه فجر استان فارس اظهار داشت: دشمن در طول تاریخ انقلاب اسلامی همواره در عرصه های مختلف تلاش کرده تا به جمهوری اسلامی ایران حمله کند که یکی از مصادیق بارز آن است. از نوع خشن و نظامی است که در دوران جنگ تحمیلی رخ داد. اما در طول تاریخ انقلاب جنگ های مختلف دیگری را راه انداخته اند، امروز در عرصه نظامی جرات مبارزه با ایران را ندارند اما در عرصه اقتصادی، فرهنگی و … تمام تلاش خود را می کنند. جنگ ها

وی افزود: از سوی دیگر همانند دوران دفاع مقدس، سپاه مقابله با تدبیرهای دشمن را وظیفه خود می داند.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به جنگ اقتصادی دشمنان علیه ایران که با هدف توسعه نیافتگی کشور و افزایش محرومیت در حال انجام است، افزود: سپاه و بسیج باید وارد این عرصه شده و در راستای محرومیت زدایی و خدمت به مردم گام بردارند. . خوشبختانه اخیراً کارهای خوبی در زمینه محرومیت زدایی انجام شده است که یکی از نمونه های آن جهاد آبرسانی (بسیج) است که با محوریت بسیج سازندگی و گروه های جهادی سراسر کشور برای تامین آب شرب روستاها فعال شد. .

وی با اشاره به کم کاری برخی از مدیران در سال های اخیر که منجر به مشکل آب در برخی روستاها شد، گفت: مهم این است که امروز توفیق خدمت به سپاه، بسیج و جهادگران رسیده است و این فرصتی برای خدمت است. مردم و به فرموده امام خمینی (ره) خدمت به مردم عبادت است.

سردار فدوی خطاب به پاسداران، بسیجیان و جهادگران تصریح کرد: قدر فرصت خدمت و تلاش شبانه روزی را در حد توان خود بدانید، البته در این کار به بحث کیفیت نیز توجه کنید تا سالیان سال کار برای مردم باقی بماند تا بیایید و اولویت کار خود را روی انجام کارهای باکیفیت متمرکز کنید و این باید برنامه همه اردوهای فعال در زمینه محرومیت زدایی در کشور و استان فارس باشد.

وی با اشاره به انجام اقدامات جهادی در کوتاه ترین زمان ممکن بیان کرد: یکی از کارهای خوبی که در این طرح ها انجام می شود سرعت عمل در کار است که شیرینی و طراوت خاص خود را دارد و انتظار این است که پروژه ها در کوتاه ترین زمان ممکن تکمیل شود تا انجام شود و از تاخیر در کار جلوگیری شود.

سردار فدوی با بیان اینکه حوزه فعالیت های عمرانی گروه های جهادی تنها به اتمام پروژه محدود نمی شود و باید تمهیدات لازم برای ارائه خدمات مرتبط پس از اتمام پروژه در صورت نیاز اندیشیده شود. وی بیان کرد: در پروژه های محرومیت زدایی در صورت وجود مشکل در کار باید اقداماتی انجام شود که در اسرع وقت موانع برطرف شود و همچنین این اقدامات به گونه ای باشد که بتوانند حمایت و پشتیبانی کنند. خدمات حتی بعد از اتمام پروژه نیز وجود دارد پس از اتمام کار نیز وجود دارد، اگر در پروژه ای مثلاً نیاز به اصلاح، ترمیم و تعمیر باشد، امکان پشتیبانی و خدمات و در واقع کار وجود دارد. نیمه تمام نمانده است

جانشین فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه حرکت های جهادی کار پیمانکاری نیست بلکه اقدامی مردمی و جهادی در راستای خدمت رسانی است، افزود: این تلاش جهادی باعث کاهش هزینه های اجرای پروژه و صرفه جویی اقتصادی شده است. سپاه با اجرای طرح های محرومیت زدایی به دنبال درآمدزایی نیست، بلکه از تجربه، دانش، نیروی انسانی و توانمندی های مختلف برای کاهش هزینه ها استفاده می کند.

وی در پایان با اشاره به برخی موانع بر سر راه اجرای سریع طرح های محرومیت زدایی گفت: متاسفانه به برخی موانع اداری اشاره می شود اما باید بدانند که گروه های جهاد و بسیج خسته نمی شوند و سعی می کنند به بهترین نحو موانع را برطرف کنند و کار را بهتر کن.» به جلو؛ بنابراین نه خسته هستیم و نه غمگین، زیرا هدف و آرمان ما بالاتر است و کار را در جهت قرب الهی و خدمت به مردم می نگریم.

فارس پیشرو در محرومیت زدایی

در ادامه فرمانده سپاه فجر نیز در سخنانی اظهار داشت: استان فارس همواره در سازندگی و اقدامات محرومیت زدایی پیشرو بوده است و به عنوان مثال در هفته بسیج یکی از استان هایی بود که توانست بیشترین پروژه ها را برای رفع محرومیت های عمرانی افتتاح و کار کند.

سردار بوعلی با اشاره به اینکه بیش از 1500 میلیارد تومان برای این پروژه ها هزینه شده است افزود: بخش مهمی از این پروژه ها مربوط به بحث آبرسانی بوده که در اختیار 110 روستا قرار گرفته و همچنین به همت قرارگاه های مختلف فعال بوده است. در حوزه محرومیت زدایی بیش از 656 پروژه شناسایی و مدیریت شد که این پروژه ها در حوزه ورزش، راه روستایی و بین روستایی، کشاورزی، اقتصاد مقاومتی و … بوده است.

جانشین قرارگاه محرومیت زدایی سپاه فجر نیز در این دیدار علت موفقیت در ماموریت های محرومیت زدایی را اقدام قرارگاه عنوان کرد و گفت: در حوزه محرومیت زدایی از موازی کاری نهادها و نهادها جلوگیری شود. ایجاد هم افزایی بین آنها و همچنین حرکت بر اساس نقشه راه و به صورت هدفمند امور در قالب کار در قرارگاه ساماندهی شد که در واقع قرارگاه جهاد سازندگی و محرومیت زدایی سپاه فجر فارس دارای 4 زیرگروه محلات شیراز است. شهرستان به سرپرستی قرارگاه تامین اجتماعی حضرت احمد بن موسی (علیه السلام) و قرارگاه پیشرفت و توسعه فعال در 6 روستا و 110 روستای فارس و ستاد اجتماعی حضرت جواد الائمه برای 45 محله هدف شهری ساماندهی شد. سپاه شهری با هدف محرومیت زدایی مناطق مختلف صف آرایی شده است.

اسماعیل غزلسفلی اظهار داشت: در مجموع 76 بخش و 2200 روستا هدف خدمت رسانی در راستای محرومیت زدایی مردم از جمله آب روستایی، راه روستایی، زیرساخت های اشتغال و مسکن روستایی برای نیازمندان، ارتقای وضعیت سکونت گاه های کم برخوردار بوده است. و مناطق آلوده ایمن سازی شد و در دوره گذشته توانستیم آبرسانی به 372 روستا را آغاز کنیم و 1200 مسکن برای مددجویان کمیته امداد بسازیم. همچنین نزدیک به یک میلیون متر مربع راه و راه روستایی نیاز به بهسازی و آسفالت دارد.

وی از دیگر اقدامات جهادگران در حوزه های 19 گانه خدمت دینی و قرارگاه های مقاومت اقتصادی که خدمات مختلفی را در زمینه های اجتماعی، فرهنگی، اشتغال و کارآفرینی ارائه کرده است، قرائت کرد.

دیدگاهتان را بنویسید