دشمن در فتنه 88 اصول دین و ارزش ها را هدف قرار داد/نقش مهم مردم و رهبری در خنثی سازی اغتشاشات


ساعت: 12:57
تاریخ ارسال: 1301/10/09
کد خبر: 1920712

کارشناسان سیاسی گفتند: قیام 88 ادامه قیامی بود که از پیروزی انقلاب تا کنون رخ داد و در رأس همه این قیام ها استکبار و آمریکا قرار دارد چرا که با پیروزی انقلاب مردم ایران دست غارتگران را از این مملکت برداشت که عمر انفرادی برخی کشورها توسط نظام سلطه برای تصاحب منابع و منافع کشور کوتاه شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سفیرافلاک، قیام 88 از دیرباز توسط دشمنان طراحی شده بود و هر یک از دشمنان داخلی و خارجی در این قیام نقش داشتند که پس از پیوستن گروه های انتخاباتی و هر روز بیشتر بر آتش ناآرامی ها دامن زدند.

اختلاط حق و باطل یکی از مهمترین اهداف دشمن در اغتشاشات سال 88 بود تا جایی که هدفشان بی اعتمادی مردم به نظام و مخالفت با نظام، تخریب اموال عمومی و هتک حرمت مقدسات بود.

خیانت یاغیان داخلی در سال 1387 هرگز فراموش نخواهد شد، عده ای ناآگاه که از هر نظر سعی در حمله به نظام داشتند، اما در نهایت خرد مردم و دیدگاه های مقام معظم رهبری آتش فتنه و قیام را خاموش کرد. حماسه 9 دسامبر برای همیشه در تاریخ باقی خواهد ماند

در همین راستا پایگاه خبری سفیر افلاک میزگردی با حضور تحلیلگران سیاسی برگزار کرد که مشروح آن را در ادامه می خوانید.

گلمرضا یاسینی‌کیا، کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به حماسه بزرگ و تاریخی 18 دی گفت: اغتشاشات 88 از زمانی شروع شد که عده‌ای شعارهای دروغین تقلب در انتخابات دادند و عده‌ای با پیروی از این شعار دروغین به خیابان‌ها ریختند و شروع به تخریب کردند. آنها اموال عمومی را زیر پا گذاشتند، مقدسات را هتک حرمت کردند و هنجارهای دیگر را زیر پا گذاشتند.


15c09200 93de 47c8 99be 07cc6c78e1ab خبر خاکستری



اعلام انزجار مردم از شورشیان در نهم دی

وی افزود: با شروع این قیام افرادی مانند موسوی وارد میدان شدند و سعی کردند در افکار عمومی نفوذ زیادی داشته باشند و از همان ابتدا مشخص شد که هدف دشمنان داخلی و خارجی انتخابات نبوده بلکه براندازی بوده است. از سیستم

وی در تحلیل مسائل سیاسی با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری گفت: رهبری از همان لحظات اولیه راه فکر را به سمت رهنمودها و در سخنرانی 9 خرداد هدایت کردند و سپس در بیانات و بیانات بعد از آن روزها اعلام کرد که باید راه حلال را طی کنند و هر چه قانون می گوید باید انجام شود و پس از سخنان رهبری عده ای فریب خورده از مسیر برگشتند اما در فتنه 88 طرد شدند.

یاسینی کیا بیان کرد: پس از سخنان و فرمایشات رهبری، مردم متوجه شدند که هدف دشمن حمله به انقلاب و نظام است، چرا که معاندین نه تنها به انتخابات، بلکه به مقدسات نیز توهین کردند که نشان داد هدف آنها نظام بوده است. و در نهایت اهالی ساگا 9 انزجار خود را اعلام کردند و در آن روز مردم با حضور پرشور خود نشان دادند که پشت سر ولایت ایستاده اند.

وی خاطرنشان کرد: در همه قیام ها هدف از بین بردن حق و بزرگنمایی باطل است، اما مردم هرگز با یاغیان همراهی نکرده اند و این راز مهم و مؤلفه مهمی در شکست دشمنان و پیروزی انقلاب است.


نقش مهم مردم و رهبری در خنثی سازی ناآرامی ها

این تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به ناکامی شیطان بزرگ در ایجاد انقلاب مخملی در ایران، گفت: آمریکا در بسیاری از کشورها مانند اوکراین، لیبی و برخی دیگر از کشورها در ایجاد انقلاب های مخملی نقش آفرینی کرد و مردم را به سمت رهبری هدایت کرد. اما در ایران به دلیل بصیرت مردم، نگذاشتند شیطان بزرگ این انقلاب مخملی را به سرانجام برساند و دو مولفه مهم درایت و بصیرت رهبری این توطئه را خنثی کرد.

جاسینی‌کیا تصریح کرد: تا زمانی که جنگ حق و باطل وجود دارد، این شورش‌ها وجود دارد، اما می‌توان آثار آن را کاهش داد، بنابراین هر چه مردم بیشتر در اخبار باشند و آگاهی بیشتری نسبت به مسائل داشته باشند، مصونیت از این قبیل مسائل وجود دارد. شورش های بیشتری دارد، از طرف دیگر، آنجا که دشمن می بیند ایران قوی شده، سعی می کند ضربه بزند.

وی تصریح کرد: وقتی ایران در بحث اقتصادی موفق شد از سد تحریم ها عبور کند و در این زمینه نیز موفق شود، قطعاً قدرت خود را نشان می دهد که دشمنان ایران توان مقاومت در برابر قوی را ندارند، اما باید گفت تنها راه موفق در مقابل توطئه ها و اغتشاشات حضور مردمی است و حرکت در جهت ولایت است.


d9b12f0d 7d34 419e b2ba 3a2a9d51022b خبر خاکستری



آمریکا در اوج همه آشفتگی ها قرار دارد

مهدی اسماعیلی کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: قیام 88 ادامه قیام هایی بود که از زمان پیروزی انقلاب تاکنون رخ داده است و در رأس همه این قیام ها استکبار و آمریکا قرار دارد چرا که ملت ایران ، با پیروزی انقلاب، دست دزدان را از آن حذف کرد. کشوری که زندگی خصوصی برخی از کشورهای رژیم سلطه برای تصاحب منابع و منافع کشور بود، در هم شکسته است و در مقابل ایران مستقلی ایستاده اند که در همه توطئه ها با شکست مواجه است.

وی افزود: خشم و جنگ دشمن به این دلیل است که ایران اجازه دخالت حاکمان و آمریکا در امور داخلی کشور را نمی دهد و پس از پیروزی انقلاب، خود مردم درگیر امور هستند. کشور و نمایندگان خود را در انتخابات انتخاب کنند».

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: در فتنه 88 مردم به خوبی می دانستند که برخی از نخبگانی که با غرب تلقی می شدند سعی کردند از این فرصت استفاده کنند و مردم را علیه نظام برانگیزند و سعی کردند مردم را به انحراف نظام بفرستند. بعد از انتخابات اقدامات خود را آغاز کردند و هدفشان منزوی کردن نظام بود.


دشمنان در فتنه 88 اصول دین و ارزش ها را هدف قرار دادند

اسماعیلی خاطرنشان کرد: دشمنان در فتنه 88 مبانی دینی و ارزشی را مورد هدف قرار داده بودند و به بهانه دستکاری در انتخابات اهداف خود را پیش می بردند و توهین هایی که در روز عاشورا انجام دادند دقیقاً آشکار و نقاب بود. بسیاری از املاک حذف شدند.

وی با اشاره به نقش بصیرت مردم در خنثی سازی این فتنه، افزود: مردم بصیر ایران که بر اساس وعده های الهی انقلاب را به پیروزی رساندند، وقتی دیدند معاندین در مقابل ارزش هایی ایستادند که مردم برای آن قیام کردند. 9 به میدان آمدند و با حضور خود پیام مهم حمایت از ولایت را به جهانیان رساندند.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: رهبری فرمودند باید خط تحریف را متوقف کنیم که این از طریق جهاد تبیین امکان پذیر است و باید از هر تریبون، رسانه و هر جا که ممکن است و در این جهاد تبیین برای جهاد تبیین اقدام کنیم. توضیح خوب بیایید از جمهوری اسلامی ایران دفاع کنیم و جلوی امپراطوری رسانه ای که غرب ایجاد کرده است را بگیریم.

اسماعیلی بیان کرد: مردم ما همیشه هوشیار هستند و رهبری با هدایت توانسته نقش مهمی در خنثی سازی این فتنه داشته باشد در حالی که رهبری همیشه به موقع می آید و با شهامت با فتنه ها مقابله می کند و همچنین مردم. و بصیرت به میدان رسید و انقلاب را تضمین کرد.

وی با اشاره به نقش برخی رسانه ها در این میان گفت: رسانه هایی که گرایش هایشان به سمت دشمن است، در زمان اغتشاش سعی می کنند این آتش را سریعتر کنند و وقتی آتش شورش پس از مدتی خاموش شد، وارد می شود. منزوی شوید و نگویید ما اشتباه کردیم.

اسماعیلی بیان کرد: عده ای سعی می کنند عناصر عصیان را زنده نگه دارند و این مستلزم هوشیاری ما است که فریب نخوریم زیرا افرادی که آتش می آورند جنگجویان طغیان هستند و سعی می کنند عناصر عصیان را زنده نگه دارند اما همیشه با شکست همراه هستند.


d78799fd fcd2 4051 a117 6de79564a011 خبر خاکستری



تفاوت انقلاب اسلامی ایران با سایر انقلاب ها در ماهیت آن است

رهبران همایون، کارشناس سیاسی گفت: در انتخابات 88 عده ای قانون را رعایت نکردند و از مجاری غیرقانونی می خواستند به اهداف خود برسند، بنابراین پس از اعلام نتایج انتخابات، در حالی که می دانستند نتایج انتخابات بدون هیچ گونه اعلامی اعلام شده است. مشکلی که سعی کردند برچسب بزنند تقلب کردند و شورش به راه انداختند تا جایی که شورش را به سمت تخریب سازه هدایت کردند و متاسفانه عده ای فریب خوردند و به خیابان کشیده شدند.

وی افزود: تفاوت انقلاب اسلامی ایران با سایر انقلاب ها در ماهیت آن است، زیرا انقلاب ما امتداد اسلامی دارد و از منظر مردم نشات می گیرد، بنابراین نقش و حضور مردم در همه عرصه ها بسیار مهم است و تعیین کننده است، بنابراین نه تنها در فتنه 88، بلکه در همه فتنه ها مردم با حضور خود آب بر روی آتش فتنه می ریزند.

این کارشناس سیاسی خاطرنشان کرد: نظام ما یک نظام مردم سالار دینی است و این به اصل انقلاب اسلامی ایران برمی گردد. در مجموع سه رکن مهم انقلاب در کشور ما رهبری، پوپولیسم و ​​اسلام است. محبوبیت رهبر انقلاب از مکتب اسلام سرچشمه می گیرد و این ارتباط بسیار تعیین کننده بود و نقش رهبری نیز از حقایقی است که همگان به آن پی می برند.

رهبری تصریح کردند: در بسیاری از کشورها انقلاب می شود اما به دلیل نداشتن رهبر پایدار نمی ماند، اما تداوم انقلاب اسلامی ایران به برکت وجود رهبری است. رهبری در فتنه 1387 به مردم مهلت داد تا ابعاد مختلف آن را درک کنند و درایت و درایت رهبری نقش مهمی در خنثی کردن فتنه داشت.

وی با اشاره به رد برخی خواص گفت: در ادبیات سیاسی بین عوام و خواص بحث می شود، در فتنه سال 88 برخی خواص به دلیل دنیاطلبی و عدم بصیرت رد شدند.


ناکامی دشمن در انجام انقلاب مخملی 1367

این کارشناس سیاسی به انقلاب های مخملی اشاره کرد و افزود: استراتژی نظام سلطه در چند دهه اخیر به سمت انقلاب های نرم بود و انقلاب های رنگی را در دستور کار خود قرار دادند به طوری که یک رنگ را به عنوان نماد اعلام کردند و در سال 1367 این نسخه برای اجرا در کشور پشت همه انقلاب های مخملی جرج سوروس البته جورج قبل از انتخابات 88 با خاتمی ملاقاتی داشت که بعدا لو رفت و همه اینها با هم فرمولی برای انقلاب ها بود مخملی که قصد فروش آن را داشتند. در کشور.

رهبرانقلاب گفتند: ماهیت انقلاب ایران بصیرت است و بصیرت مؤلفه ای است که سایر انقلاب ها فاقد آن هستند و به همین دلیل است که انقلاب های مخملی در ایران شکست خورده است نقش ولایت بسیار مؤثر است و این دو مؤلفه یکی هستند. از مهمترین رازهای پایداری انقلاب اسلامی ایران.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید