دشمن در فضای مجازی «دانشجویان» را هدف قرار داده است+تصاویر


ساعت: 20:39
تاریخ انتشار: 1301/08/22
کد خبر: 1910698

در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان لنده مطرح شد:

فرماندار لنده گفت: دشمن تمام تلاش خود را معطوف نوجوانان به ویژه دانش آموزان کرده است و خانواده ها باید برای ارتقای سطح سواد رسانه ای و سبک زندگی سالم تلاش کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح زاگرس ، جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان لنده امشب شنبه 30 آبان ماه با حضور امام جمعه، فرماندار، رئیس آموزش و پرورش و معاونین و روسای ادارات و مدارس مختلف این شهرستان با تاکید بر پیشگیری از آسیب های اجتماعی و مواد مخدر و اسکان فرهنگیان در سالن فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه عبدالرحیم آخانینجان با اشاره به دستور جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان لنده گفت: اعتیاد یکی از معضلات اجتماعی است که زندگی انسان ها را تحت تاثیر قرار داده است.


2e7f7996 e230 4026 a334 d7ff2d22b631 خبر خاکستری

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان لنده بیان کرد: آمارها نشان می دهد در حال حاضر میزان مصرف مواد مخدر در کشور رو به افزایش است بنابراین باید برای کاهش این معضل مهم در جامعه به ویژه در حوزه جوانان برنامه ریزی های راهبردی انجام شود.

وی در ادامه گفت: باید نقش خود را در جامعه در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی به ویژه در حوزه مواد مخدر کاهش دهیم تا روند رشد این مواد افیونی به طور کامل کاهش یابد.

آنین ژانگ گفت: در زمینه نیازمندی های فرهنگیان باید به رفاه فرهنگیان توجه ویژه شود و از زمین های ساختمانی و حتی تسهیلات مسکن حمایت ویژه شود.

وی گفت: در واقع متقاضیان فرهنگی زیادی برای بحث دریافت تسهیلات مسکن وجود دارند که انتظار داریم در این زمینه حمایت ویژه ای از سوی بنیاد مسکن اینکالبا سلامی داشته باشند.


6e8dbe85 a427 4ad7 bbd3 769b75b36536 خبر خاکستری

در ادامه معاون امور آموزشی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان لنده گفت: توجه به نیاز دانش آموزان باید از ابتدایی ترین پایه ها شکل بگیرد و این موضوع در آینده برای آنان چالشی نخواهد بود.

سید علی اصغرخرمی گفت: اطلاع رسانی به خانواده ها در انجمن اولیا و مربیان یک الزام اساسی است که همه ادارات باید مشارکت و همکاری لازم را داشته باشند.

وی گفت: متاسفانه هنوز فضای ورزشی مناسب برای نوجوانان و جوانان حتی سالمندان نداریم و این مهم باید به درستی و با مشارکت همه نهادها انجام شود.

هورامی بیان کرد: ایجاد گروه های همگن برای تهیه و تولید محتوای مختلف در حوزه های مختلف برای اعتلای خانواده ها رویکرد مناسبی است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

در ادامه نماینده مدیران گفت: سه نهاد می توانند در حوزه خانواده موثر باشند که نهاد خانواده، نهاد مدرسه و جامعه است که می تواند در شکل گیری فرد موثر باشد.

نادرپور گفت: رفتار فردی و اجتماعی برخی خانواده ها ناخواسته فرزندانشان را به دام اعتیاد می کشاند که باید تحت نظر قرار گیرد.

وی گفت: در حوزه آموزش و پرورش و سند تحول بنیادین ضعف های اساسی داریم که متاسفانه با حذف تربیت معلم و استخدام افراد بدون سابقه در دانشگاه فرهنگیان چالشی در حوزه آموزش و پرورش است.

نادرپور گفت: قطعا در سطح اجتماعی چالش های زیادی داریم و به تدریج در سطح خانواده نیز چالش های زیادی داریم.


496640fe a8cb 4486 a7ce 41d7a864438e خبر خاکستری

فرماندار شهرستان لنده گفت: موضوع آموزش و پرورش یک موضوع مهم و اساسی در جامعه است چرا که بیشتر هجمه ها در کشور دانش آموزان را هدف قرار می دهند.

جلال دانش گفت: همه ما باید در همه امور با رویکرد صحیح به آموزش و نیاز به نیروی انسانی و تربیتی و سبک زندگی صحیح رفتار کنیم در سایر زمینه ها نیز به موفقیت خواهیم رسید.

وی بیان کرد: انسان محور توسعه است که می تواند مصداق عینی کارآفرینی و توانمندسازی در جامعه باشد بنابراین همه باید در مسیر تعالی اندیشه های دینی و اجتماعی شکل بگیرند.

فرماندار شهرستان لنده گفت: اعتیاد ناشی از تغییر رویکرد و سبک زندگی فردی و اجتماعی خانواده است که در رأس ناآگاهی خانواده از رفتار فردی و اجتماعی اعضای خانواده شکل می گیرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: وقتی همه افکار دشمن شیطانی است به دنبال تعمیق آن افکار و هماهنگ کردن آن با خود است.

دانش گفت: در جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی همه جهت گیری ها به سمت جامعه سالم و بهینه آسیب های اجتماعی است.

وی بیان کرد: تا زمانی که برنامه جامع و عملیاتی نداشته باشیم نمی توانیم در حوزه های مختلف کار موفقی داشته باشیم و باید اتاق های فکر در این زمینه توسعه و تقویت شود.

فرماندار لنده گفت: دشمن تمام تلاش خود را معطوف نوجوانان به ویژه دانش آموزان کرده است و خانواده ها باید برای ارتقای سطح سواد رسانه ای و سبک زندگی سالم تلاش کنند.

وی گفت: وقتی رئیس جمهور فرانسه به زنی که هویت و فسادش معلوم است وقت می دهد و تلاش می کنند انقلاب اسلامی را از بین ببرند و سبک زندگی ایرانی را تغییر دهند و به بی انضباطی و ولگردی دامن بزنند، باید مراقبت بهتر و بیشتر شود.

دانش بیان کرد: در بحث اسکان معلمان نیز باید این موضوع مورد توجه قرار گیرد و در شهرستان لنده متاسفانه زمینی برای واگذاری به معلمان با این میزان معلم وجود ندارد اما باید برای حل مشکلات گام های اساسی برداشته شود. مشکلات آنها

فرماندار لنده گفت: باید بین نسل گذشته و دهه 80 و 90 تفاهم و گفت و گوی مناسبی وجود داشته باشد تا ذهن دانش آموزان منحرف نشود.

در ادامه فرمانده انتظامی شهرستان لنده گفت: بر اساس آمار مرکز مبارزه با مواد مخدر کشور بیش از 90 درصد مواد مخدر دنیا در کشور ما است.


6cf8f101 703a 42d6 8209 14dfbec7fac7 خبر خاکستری

سرهنگ عدالت پرور گفت: روز گذشته بیش از 100 کیلوگرم مواد مخدر در استان کشف و ضبط و 70 درصد مواد صنعتی در ایران کشف و بیش از 4000 شهید در مبارزه با مواد مخدر به شهادت رسیدند.

وی گفت: بازگشت مجرم به چرخه جرم است که وقتی در نظام اسلامی گنجانده شود، وضعیت نابسامانی کنونی است. متاسفانه بار دیگر شاهد افزایش جرایم در حوزه اعتیاد هستیم.»

فرمانده انتظامی شهرستان لنده گفت: هیچ فردی قاچاقچی مواد مخدر نیست و چندین بار توسط پلیس دستگیر شده است اما به چرخه جرم برمی گردند.

وی گفت: اگر به ورزش و تفریح ​​توجه می کردیم امروز این همه معضل اجتماعی در کشور نداشتیم.

امام جمعه لنده گفت: بحث مسکن معلمان در حد یک کلمه است، بنابراین باید همه سیاست ها از طریق وزارت آموزش و پرورش نهادینه و تامین مالی شود که این یک ضرورت اساسی است.

حجت سلام محمودی اصل گفت: در بحث تسهیلات مسکن باید فرهنگیان را نیز در نظر گرفت که آپارتمان ها حجمی ساخته شوند.

وی گفت: مناطق خاصی از شهر کانون خطر ورود مواد مخدر است و همه باید برای آگاهی بخشی و پاکسازی این مناطق تلاش کنیم.

محمودی عسل گفت: آموزش مهارت های زندگی یکی از مهم ترین نیازهای خانواده و فرزندان است که باید به صورت عملی انجام شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید