دشمن سعی دارد بین نخبگان و مادری فاصله ایجاد کند


ساعت: 19:35
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۹
کد خبر: 1904646

عسل قدری گفت: زمانی بین نخبگی و مادری فاصله وجود داشت اما اکنون مادران نخبه در حال اصلاح این دیدگاه هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عسل قدری محقق و نویسنده در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: زمانی بین نخبگان و مادری فاصله بود اما اکنون این مادران نخبه هستند که این نگاه را اصلاح می کنند.

وی ادامه داد: روز گذشته مقام معظم رهبری بر توجه مسئولین به نخبگان تاکید کردند و امروز در جامعه نخبگانی البرز بانوانی هستند که علاوه بر نقش مهم مادری و همسری در عرصه های مختلف نیز فعال هستند. جهاد علمی

این پژوهشگر تصریح کرد: بی توجهی به فرصت های نخبگان باعث پدیده فرار مغزها می شود اما امروز خوابگاه های همسریابی دانشگاه های ما فعال هستند و هیچ گاه عرصه علم و دانش را رها نمی کنند.

وی افزود: امروز هجمه های زیادی به زنان مسلمان ایرانی می شود، اما بسیاری از زنان طعم شیرین مادری را در عرصه کسب علم چشیده اند و آن را از افتخارات خود می دانند.

قدری بیان کرد: زنان ایرانی امروز در جشنواره های مختلف علمی و پژوهشی حضور می یابند، بازی های رایانه ای، ایده های برتر و کسب و کارهای موفق خلق می کنند و حضورشان از مردان هم قوی تر است.

این پژوهشگر ادامه داد: بی شک عزم و اراده علمای زن ایرانی در کنار پایبندی به ارزش های اسلامی و مسئولیت پذیری و نقش خانوادگی بهترین الگو برای زنان مسلمان کشورهای اسلامی است.

وی تاکید کرد: هجمه های مختلف دشمن با سناریوهای مختلف از جمله مهسا امینی، زنان را از رسیدن به هدف و استقبال سرافرازانه از نقش خود در جامعه و خانواده باز نمی دارد.

قدری افزود: حجاب زنان مسلمان ایرانی هیچ گاه محدود به عرصه علم و دانش و جامعه نخبه نبوده است.

این محقق در خاتمه خاطرنشان می کند: حضور مادر نخبه در عرصه اجتماعی سیلی بر دهان متکبرانی است که حجاب یا نقش مادر را محدودیت می دانند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید