راه درک جریان نفاق تطبیق رفتار با گفتار است/ ایجاد فاصله بین امام و امت مهمترین محور جنگ نرم دشمن است.


ساعت: 18:14
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۱
کد خبر: 1889390

خوجت الاسلام رحیم آبادی، فاصله گذاری امام و امت را مهمترین محور جنگ نرم دانست و گفت: امروز باید آنقدر روشنگری کنیم که جریان نفاق به تعبیر قرآن تبدیل شود. رسوا و ناامید کننده است.”

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از شرقخجت الاسلام والمسلمین مهدی رحیم آبادی امام جمعه موقت بیرجند در خطبه های نماز جمعه امروز اظهار داشت: دشمن سیاست خود را نرم پیش می برد و هیچ وقت نمی گویند ما دشمن هستیم.

وی با بیان اینکه دشمنی ها از ابتدا نرم بود، افزود: در زمان امام حسین(ع) در ابتدا جنگ نرم بود که منجر به جنگ سخت شد.

امام موقت بیرجند گفت: انهدام جایگاه امام از دیگر نقشه های دشمن است که از هر جهت به دروغ، تهمت و این گونه مطالب می پردازد.

خجت الاسلام رحیم آبادی تصریح کرد: در همه زمان ها به هر نحوی جایگاه امام را تخریب می کنند و اکنون دشمن به صورت نرم جایگاه امام را تخریب می کند.

وی گفت: سواد رسانه ای داشتن سواد پرداختن به اخبار و عمل به آیات قرآن است.

امام جمعه موقت بیرجند گفت: یکی دیگر از مشکلاتی که دشمن دنبال می کند سطحی نگری و عوام فریبی است به طوری که مردم فقط در مشکلات شخصی خود غرق می شوند و نسبت به جامعه و اطراف خود آگاهی ندارند.

حجت الاسلام رحیم آبادی افزود: دشمن در جنگ فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی به صورت نرم دخالت می کند.

وی به جریان نفاق اشاره کرد و گفت: در جریان نفاق از ظرفیت دینی مردم سوء استفاده می شود. در جریان کفر و شرک دیروز، امروز و فردا، ابزار نظام هرگز از این بزرگترین سپر خارج نخواهد شد و تمام ضرباتی که اسلام و مسلمین خورده از جریان بسیار خطرناک نفاق است.

امام جمعه موقت بیرجند تصریح کرد: امروز این جبهه تلاش می کند همه اقداماتی را انجام دهد که به نوعی بین ما امام و امت فاصله ایجاد کند و یا از دامنه حکومت اسلامی ما بکاهد. نکات بسیار مهم هستند.

خجت الاسلام رحیم آبادی تصریح کرد: گفتن کلماتی مانند حقوق بشر، حقوق کودک، آزادی و نشاط، مبارزه با تروریسم، شورای امنیت، اصلاحات، دموکراسی و سلامت جهانی بسیار خوب است، اما نکته اینجاست که دشمن به دنبال این است که از این واژه ها استفاده کند. ابزار پیروزی بر ملت ها

وی افزود: شعار بزرگ جمهوری اسلامی نه شرقی است و نه غربی، چه بهتر، بلکه دشمن با استفاده از ابزار به دنبال منافع خود است.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه دشمن قصد دارد با جنگ نرم به مردم ما حمله کند، تصریح کرد: در این زمینه به هوشیاری زیادی نیاز داریم.

حجت الاسلام رحیم آبادی گفت: دشمن به فکر نابودی ملت ها است و با استفاده از الفاظی که جنبه درستی دارد رابطه ملت و امام زمان را از بین ببرد.

وی به کلمه اصلاحات اشاره کرد و تاکید کرد: از دیگر کلاه هایی که دشمن در کشور ما با کلمه اصلاحات به کشور امیدوار بود این بود که عده ای با شعار به ریشه فرهنگ، حیا و اقتصاد حمله کردند. “اصلاحات” زیرا آنها نرم هستند. تشخیص آن سخت بود.

امام موقت بیرجند گفت: انتظار امام عصر(عج) بزرگترین ثواب را دارد.

حجت الاسلام رحیم آبادی گفت: خطر در جنگ نرم این است که این جنگ احساس نشود و اگر مردم تیزبین باشند و آن را احساس کنند باور نمی کنند. مثلاً مشکلات اقتصادی، فرهنگی، تحریم ها و فضای آلوده سایبری از مصادیق جنگ نرم است و این خطر جدی است که اگر این اتفاق بیفتد و جنگ باور نشود، این جنگ ترکیبی، روانی و فضایی به جایی برسد که سیاسی شود. توطئه، علیه ما کارهای فرهنگی و اجتماعی می کنند.

وی تصریح کرد: امروز امام عصر «هل من ناصر ینصرنی» در جنگ نرم شنیده می شود که باید با ابزاری که در اختیار داریم اطلاع رسانی کنیم و آنقدر روشنگری کنیم تا این حرکت فقیرانه مأیوس و مأیوس شود.

امام جمعه موقت بیرجند گفت: درست است که ما یک دولت و سه نیروی انقلابی داریم، اما برخی از آنها هنوز در کشور هستند، در زمان پیامبر (ص) و راه مقابله با آن بودند. از آنهاست که بصیرت و دانش داشته باشند و به مردم خود اعتماد کنند.

حجت الاسلام رحیم آبادی گفت: گره هایی که بر سر راه راه طوفانی روزافزون انقلاب اسلامی است باید باز شود و باز شود و الحمدلله این بار با بیشترین قدرت و توان پیش می رود.

وی راه شناخت نفاق را تطبیق رفتار با گفتار عنوان کرد و افزود: دوران شعار گذشته است و باید هم مردم و هم قدرت عوامل نفوذ را بشناسند و آنها را معرفی کنند تا کسانی که خود را می لیسند – مردان از بدنه ملت جدا شده اند تا کارها با سرعت بیشتری انجام شود

امام جمعه موقت بیرجند به راه اندازی ماهورای خیام اشاره کرد و گفت: این اقدام یکی از برکات بین امام و امت اسلامی است که نشان دهنده ناکارآمدی تحریم های غرب است و این اقدام توانسته ما را در معرض دید دشمن قرار دهد. برای چندمین بار بیایید به خودمان ثابت کنیم.

حجت الاسلام رحیم آبادی به روز 31 مرداد به عنوان روز صنایع کوچک اشاره کرد و گفت: ما مشکل اشتغال داریم و اگر می خواهیم اقتصاد را رونق دهیم، کارمندان و مردم باید به این مهم توجه کنند.

وی خطاب به جوانان گفت: با پشت میز نشینی نمی توان به اشتغال دست یافت و این اشتباه محض است که غربی ها به ما دیکته کردند. مشغول بودن یعنی ایفای نقش و تلاش در زمینه هایی که می خواهیم و به آن اهمیت می دهیم.

امام جمعه موقت بیرجند گفت: باید به سمت بنگاه های اقتصادی کوچک برویم و آموزش های لازم را در این زمینه ببینیم.

حجت الاسلام رحیم آبادی گفت: 3 مرداد پایان جنگ 33 روزه و پیروزی لبنان است که جای تبریک دارد و آن روز هم دیر نیست انشاالله شاهد پیروزی کامل آنها باشیم.

وی خاطرنشان کرد: 5 مرداد سالروز بازگشت قهرمانانه آزادگان است و این قطره هایی از برکت امام عادل و بنیان امام زمان ماست.

امام موقت بیرجند با بیان اینکه مسئولان کم کار بودند، افزود: اما امروز به برکت انتخاب شما و دعای امام عصر(عج)، امروز انقلاب اسلامی است، با بیشترین تلاشی که می کند، قطعا انقلاب بسیار درخشانی است. روز در عرصه فرهنگ، اقتصاد و خواهیم دید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید