دغدغه حاکمان برای مشکلات فرهنگ 24 ساعته باشد/ بودجه فرهنگی کشور راضی کننده نیست

وی افزود: بسیاری از مواقع در سطح کشور بدون اطلاع از نیازهای استان نمی توان برای این منطقه تصمیم گیری کرد، بنابراین باید طرح ها و مشکلات از استان به ما منتقل شود، متاسفانه استان ها را کم مطالبه گر و کم طلب می بینیم. مطالبه گر در این زمینه

یکی از اعضای هیأت رئیسه شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: طی برنامه ریزی هایی که داشتیم 12 استان به مرحله فعالیت و جست و جو رسیده اند و این مسیر را ادامه می دهیم و از استان ها می خواهیم پنج مشکل اولویت دار خود را لیست کنند. و راه حل ها را نگه دارید تا بتوانیم تصمیم بگیریم.”

این مسئول ادامه داد: در گذشته با توجه به شرایطی که شاهد بودیم تلاش کمتری برای برگزاری جلسات شورای عمومی فرهنگ سازی صورت می گرفت اما در دوره جدید از دولت می خواهیم برای برگزاری این جلسات تلاش بیشتری داشته باشد. .

ساعی تصریح کرد: امروز دنیا به سمت حکمرانی شبکه ای و حکمرانی نرم تری پیش رفته و در واقع حکمرانی رنگ مردمی تری به خود گرفته و انقلاب اسلامی در چهار دهه اخیر بر همین اساس محقق شده است.

وی اذعان داشت: بر اساس بررسی های انجام شده خوشبختانه میزان مصرف فرهنگی در استان میانگین کشور است و از رئیس و اعضای شورای فرهنگ عمومی استان می خواهیم که نظم و ترتیب دهند تا شاهد نتیجه مطلوب.”

9311000e 6338 4d41 8dcb 64bd4bf8d462 خبر خاکستری

رئیس دانشگاه سوره تصریح کرد: امروز در یک جنگ فرهنگی همه جانبه هستیم و اگر در جنگ نبودیم بدون شک در یک رقابت فرهنگی قرار می گرفتیم و تا به حال شاهد چنین هجمه فرهنگی علیه جمهوری اسلامی ایران نبوده ایم. در تاریخ بشریت

این مسئول تاکید کرد: در حال حاضر هزینه ای که دشمن برای تغییر فرهنگ ما می کند بسیار بیشتر از بودجه فرهنگی ما است و درصد بودجه ای که به فرهنگ کشور اختصاص می دهیم کمتر از سایر کشورها است.

سای تشریح کرد: اولین مشکل مدیران موسسات این است که اگر شخصی به دلیل مشکلات فرهنگی از خوابیدن در شب نمی ترسد، بهتر است جای خود را به سایر علاقه مندان به این حوزه بدهند، زیرا مدیران ما نباید شب و روز را برای این موضوع بدانند. کار فرهنگی

وی بیان کرد: باید بدانیم که مرگ و زندگی ما با مشکلات فرهنگی مرتبط است و بسیاری از بحران های اقتصادی که امروز درگیر آن هستیم ریشه در مشکلات فرهنگی دارد و حتی توسعه صنعتی نیز نیازمند کار فرهنگی است.

رئیس دانشگاه سوره تاکید کرد: ایده و اساس انقلاب اسلامی تقریب دین و دنیا است که نگرش حضرت امام (ره) بود و دشمن به مبانی فرهنگی ما حمله می کند تا پایه های این نظام را از بین ببرد. .

یکی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: شورای فرهنگی عمومی یک فناوری نرم پیشرفته است که حتی می توان آن را به کشورها صادر کرد و اگر وظایف خود را به خوبی انجام دهد حتی از شورای تامین هم پیشی می گیرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید