عملکرد سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین راضی کننده نیست

وی افزود: هویت سازمان یا باید احیا می شد یا هویت جدیدی برای آن تعریف می کردیم و این یک وظیفه انقلابی و خطیر بود.

رئیس نماینده فرهنگ و ورزش شهرداری قزوین ادامه داد: ماموریت های اختیاری و غیرمبلغی سازمان از نقش اصلی خود خارج شد و این امر به اقشار مختلف کارکنان سرایت کرد.

این مقام مسئول اذعان داشت: اولین قدم این بود که پس از این حرکت به اصل و رسالت سازمانی که معاونت اجتماعی را ایجاد کرد، برگردیم، زیرا یکی از حوزه های روی زمین بود و قبل از آن هیچ مسئول مستقیمی برای این مسائل وجود نداشت. “

معاون شهردار قزوین افزود: به جای اصلاح محصولات، سعی شده است روند و ریشه ها را اصلاح کنیم که پایدارتر و کارآمدتر است.

هیچ تعهد مالی معوقه ای در سازمان نداریم

این مقام مسئول اذعان داشت: یکی از موارد اصلاح ساختار مالی بود که در گذشته تعهدات مالی در سازمان داشت اما در دوره جدید مخاطبی نداریم که پس از کار در سازمان از تعهد مالی آنها قدردانی نشود. “

وی گفت: جدای از همه کارها و اصلاحاتی که انجام شده است، اما احساس می‌کنم هنوز عده‌ای از سازمان ما ناراحت هستند و می‌خواهیم با همدردی با رسانه‌ها دلیل آن را بفهمیم و انتقادات و مشکلاتی را از رسانه‌ها بشنویم. سازمان. .

محمودی گفت: برخی انتظاراتی دارند که جزو ماموریت های ما نیست. ما نمی توانیم از نهادهای دولتی حمایت مالی کنیم. طبق قانون، اموال شهرداری فقط متعلق به ساکنان شهر است و دولت هیچ سهمی در آن ندارد.

سرپرست معاونت فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین ادامه داد: هر موضوعی که خارج از رسالت حقوق عامه و مردم شهر باشد منع قانونی جدی دارد، بنابراین کمک های مالی به دولت را منع قانونی و شرعی داریم. آژانس ها “

این مقام مسئول در تشریح این موضوع گفت: با توجه به این ممنوعیت قانونی که برای حمایت مالی از موسسات و ارگان ها داریم، باعث کدورت آنها شده است و بنابراین تا زمانی که طبق قانون عمل کنیم، ارائه حمایت ما ناقص تلقی می شود. “

چاپ بنر را ضد فرهنگی در شهر می دانیم

وی افزود: برخی از حمایت هایی که تاکنون در سازمان صورت گرفته جنبه فرهنگی نداشته و بررسی ها نشان می دهد که این سازمان تنها در سه فصل اول سال گذشته حدود 15 هزار مترمربع بنرهایی را چاپ کرده که این مبلغ را از قزوین تا … محمدی.» ما آن را نه تنها یک کار فرهنگی، بلکه یک کار ضد فرهنگی در فرهنگ شهروندی نمی دانیم.

محمود تصریح کرد: این اقدامات تا کی ادامه خواهد داشت؟ آیا نباید درد اصلاح این رویه را تحمل کنیم تا رویکردها تغییر کند؟ عواقب این 15 هزار متر بدهی چند صد میلیونی به صنعت چاپ خواهد بود، آیا این کار فرهنگی است؟

وی اذعان داشت: متأسفانه این توقع از سازمان وجود دارد که به عنوان پشتیبان فعالیت های فرهنگی نهادهای دولتی و یا بخش عمومی فعالیت کند که جای آن نیست. کارنامه حفاظتی سازمان فرهنگی در حوزه فعالیت خود چقدر است؟

این مقام مسئول گفت: پولشویی بدون ضمیمه و بدون بررسی مدارک و ماموریت های زنجیره ای از وظایف سازمان ما نیست.

محمودی با تاکید بر اینکه از همه پدیده های فرهنگی شهری حمایت می کنیم، گفت: همه امکانات سازمان را در خدمت اهداف عمومی و شهری می دانم اما حمایت ها بر اساس پروژه های مورد علاقه مردم است.

ما مخالف رقصیدن در برنامه های نوروزی بودیم

معاون شهردار قزوین اذعان داشت: سعی کرده ایم برنامه های عید را در صورت کوچک بودن، شاد و مفرح اما کیفیت خوبی داشته باشیم. مخصوصاً تعصب داشتیم که موضوع رقص نباید در حال و هوای نوروز باشد.

وی افزود: اما در چنین برنامه ای که ربطی به سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری ندارد، رقص عشایر را در لیست برنامه ها قرار دادند و عده ای از ما خواستند که هر کاری کرده ایم تا به دغدغه های فرهنگی ثابت شود که چنین اشتباهی اتفاق نیفتاد، اما در رسانه ها و فضای مجازی این گناه نابخشودنی را بر سر ما نوشتند.

محمود گفت: این هجمه ها مدیران را از انجام ماموریت های خود منصرف می کند و از رسانه ها می خواهد که ما را در تنویر افکار عمومی یاری کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه بهسازی فرهنگسراهای معلولان در دستور کار قرار دارد، گفت: رصد مستمر آسیب های اجتماعی یکی از رسالت های سازمان است که مغفول مانده و این کار را آغاز کردیم.

سرپرست معاونت فرهنگی، ورزشی و اجتماعی قزوین با اشاره به استفاده از ظرفیت فرهنگی قزوین گفت: بالاترین تعابیر از هویت قزوین را در سخنان مقام معظم رهبری در سفر به استان می بینیم. که ما در هیچ جای دیگری نمی بینیم.»

فرهنگسراهای تخصصی در این شهرستان در حال ایجاد است

وی بیان کرد: یکی از پیشنهادات ما به شورای شهرداری ایجاد فرهنگسرای هویت شهری است و در این راستا تعدادی فرهنگسرا تخصصی در سطح شهر شناسایی می کنیم که مرجع آنها یک نهاد تخصصی در شهر باشد.

محمودی تاکید کرد: فرهنگسرای تخصصی برای جمع آوری قرآن و عترت در نظر گرفته ایم، زیرا این منطقه متولی مشخصی در شهر ندارد. در حوزه فرهنگ پایداری و مقاومت نیز فرهنگسرای تخصصی خواهیم داشت و شاید بتوانیم خانه علم در حوزه علم و فناوری ایجاد کنیم.

این مسئول افزود: در حوزه بهداشت و درمان، انقلاب و مهدویت نیز در صدد ایجاد فرهنگسرای تخصصی هستیم که شاید امسال از نظر سخت افزاری و زیرساختی قابل استفاده نباشد اما در مرحله اخذ مجوز هستیم. “

وی اذعان داشت: ما در فرهنگسراها به دنبال نگاه اقتصادی یا شخصی سازی فرهنگسراها نیستیم، زیرا اگر ضوابط مقررات قانونی را طی کنیم ممکن است در دام شخصی سازی آسیب پذیر بیفتیم، بنابراین قانون را رعایت می کنیم.

معاون شهردار قزوین در پایان گفت: در مجموعه ما نگاه سیاسی وجود ندارد و سیاست فاقد برنامه های فرهنگی و هنری است و سازمان حریم فرهنگی ورزشی یک مجموعه سیاسی نیست و ما پایبند به مردم هستیم و همه کارمان باید باشد. برای شهروندان.”

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید