هفته فرهنگی قزوین فقط مختص شهرداری نیست/ همه دستگاه ها باید دست به کار شوند

وی افزود: با وجود اینکه همه نهادها و مجموعه های حاضر در استان مسئولیت این رویداد را بر عهده دارند، اما برخی تصور می کنند روز قزوین متعلق به شهرداری یا در واقع روز شهرداری قزوین است.

روز قزوین متعلق به همه قزوینی هاست

این عضو شورای شهر قزوین با تاکید بر اینکه روز قزوین متعلق به همه مردم قزوین است گفت: طبیعتا همه نهادها، سازمان ها و ادارات باید در بزرگداشت این روز فعال باشند.

علایاری با بیان اینکه فعالیت در هفته فرهنگی قزوین باید استانی باشد، ادامه داد: بی شک با استفاده از همه امکانات موجود می توانیم قزوین را در عرصه های مختلف عرضه کنیم، اما امروز شاهد هستیم که اگر گروهی قصد تولید محتوا برای این روز را داشته باشد، می توان گفت: فاکتور پرداخت برای شهرداری

یکی از اعضای کمیته فرهنگی شورای شهر بیان کرد: میهمانانی که برای اولین بار به قزوین سفر می کنند، علاوه بر شگفتی از جاذبه های تاریخی، گردشگری و فرهنگی قزوین، از ناتوانی مسئولان قزوین در معرفی شهر نیز گلایه دارند.

وی با اشاره به اینکه قزوین بیشترین آثار تاریخی ثبت شده را در کشور دارد، گفت: بی شک ظرفیت موجود در قزوین می تواند این شهر را به مقصد گردشگری تبدیل کند.

اللهیاری تصریح کرد: با توجه به اینکه هفته فرهنگی قزوین در سال های اخیر با ایام محرم و صفر مصادف شده بود، به همین دلیل برنامه های جشن و پذیرایی برنامه ریزی نشد و ماهیت برنامه های این هفته تغییر کرد.

اجرای برنامه های هفتگی قزوین از 19 تا 25 شهریور

این عضو شورای شهر قزوین با اشاره به برنامه های سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین گفت: اجلاس قرآن با حضور قاری بین المللی، افتتاح خانه فرهنگی مشارکت، شب شعر عاشورایی اتوبوس توریستی فیلم مستند افتتاحیه قزوین مراسم افتتاحیه پوستر تئاتر صحنه سلام فرمانده نمایشگاه عکس قزوین آغاز ساخت فیلم مستند استاد خرمشاهی برگزاری تعزیه برنامه های فرهنگسراها و فرهنگسراها و ایجاد فضای شهری که 19 تا 25 شهریور در قزوین برگزار می شود از جمله این برنامه ها است.

وی ادامه داد: همچنین چاپ و نصب پرچم هایی با موضوع رنگی روز قزوین، فضاسازی در خیابان امام خمینی (ره)، نصب 4 المان با عناوین قزوین شهر من، مینوری شهر و باب الجنه، نصب سردیس. توسط 6 شهید برجسته استان در خیابان سپه، نصب طرح سه چراغ با طراحی بناهای شاخص قزوین و نصب آرم روز قزوین بر روی المان مینودر از جمله اقدامات زیباسازی این سازمان در هفته فرهنگی قزوین است.

الهیاری در پایان به تجلیل از نخبگان توسط دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: امیدوارم سایر سازمان ها و ادارات مسئولیت برگزاری روز و هفته فرهنگی قزوین را به صورت انحصاری بر عهده نگیرند. شهرداری و هر چه بهتر در بزرگداشت این روز مشارکت خواهند داشت

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید