تصمیمات مهم در کشور باید پیوند فرهنگی داشته باشد/ همدان استانی با ظرفیت تبدیل شدن به قطب فرهنگی غرب کشور


ساعت: 18:04
تاریخ انتشار: 31.04.1401
کد خبر: 1884777

محمدمهدی اسماعیلی با بیان اینکه ما به دنبال دوقطبی سازی فرهنگی نیستیم، اظهار داشت: دشمن می خواهد ایران را یک جامعه قطبی نشان دهد در حالی که ما کشوری عفیف و سربلند داریم. این را می توان از فعالیت گسترده مردمی از جمله اجرای پرشور سرود مداحی فرمانده در نقاط مختلف کشور و 10 کیلومتری جشن غدیر در تهران دریافت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از اسرامدان; محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر امروز در دیدار با فعالان فرهنگی استان همدان اظهار داشت: در حوزه فرهنگی به دنبال تحقق نگاه مبتنی بر هویت اصیل ایرانی اسلامی هستیم و به دنبال دو قطبی سازی نیستیم. ..


اسماعیلی با تاکید بر جلوگیری از نقشه دشمن گفت: امروز جمهوری اسلامی با اتکال به قدرت لایزال الهی و عنایت اهل بیت(ع) در جنگ فرهنگی همه جانبه در مقابل هجمه دشمنان می ایستد. ، و این باعث ناراحتی آنها شده است..


وزیر فرهنگ و ارشاد گفت: تمام برنامه ریزی دشمن این است که جامعه را به مسخ و بی علاقگی نسبت به گذشته برساند در حالی که جامعه متدینانه ای در کشور وجود دارد و عملکرد پرشور فرمانده سلام نمونه است..


وزیر فرهنگ و رهبری با اشاره به تلاش دشمن برای تحقیر اوضاع ایران افزود: آنها قصد دارند کشور ما را با مشکلات غیرقابل حل بحرانی جلوه دهند و اینجاست که باید جنگ روایی و جهاد تبیین وارد شود. ..


اسماعیلی به تصویب سرود فرمانده سلام در کشورهای دیگر اشاره کرد و افزود: این سرود در کشورهای لبنان، بحرین، آفریقا و پاکستان موثر است..


او، تعطیلات 10 کلیمی به غدیر به عنوان یکی دیگر از مصادیق شادی اجتماعی و ظرفیت فرهنگی اشاره کرد و گفت: این آثار نشان از فرهنگ عمیق ایرانی-اسلامی است..


وزیر فرهنگ و ارشاد با بیان اینکه مردم به پیشرفت انقلاب اسلامی اعتماد دارند، تصریح کرد: دشمن می خواهد ایران را یک جامعه قطبی نشان دهد در حالی که ما کشوری عفیف و سربلند داریم..


اسماعیلی بیان کرد: پیش بینی حضور و غیاب 5 یک میلیون ایرانی در راهپیمایی بزرگ اربعین نشانه این عفاف است که برنامه ریزی برای مدیریت این سفر در حال انجام است..


وی از راه اندازی مرکز رصد فرهنگی کشور و تشکیل ستاد فرهنگی دولت خبر داد و گفت: از این پس همه تصمیمات باید پیوست فرهنگی داشته باشد..


اسماعیلی به تلاش کشور برای خودکفایی در تولید کاغذ از طریق استارت آپ ها اشاره می کند 5 این کارخانه اعلام کرد: سال آینده نه تنها در این زمینه خود حمایت خواهیم کرد، بلکه صادرات نیز خواهیم داشت.


وی از افتتاح اجلاس مشاوران با شعار توسعه صادرات فرهنگی خبر داد و گفت: آغاز هفته فیلم جمهوری اسلامی عراق، امضای تفاهم نامه همکاری با وزرای فرهنگ. 5 کشور و ایجاد مهم ترین مرکز منطقه ای اقتصاد فرهنگی در مشهد مقدس از دیگر اقدامات انجام شده توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است..


اسماعیلی با اشاره به کارهای انجام شده برای استان همدان در حوزه فرهنگی، اعلام کرد: تخصیص 30 میلیارد تومان اعتبار برای تحقق مصوبات شورای فرهنگ عمومی و 60 یک میلیارد تومان برای تالار قرآن یکی از مهمترین این آثار است.


وی از اجرای کامل موزه هنرهای معاصر همدان در دولت سیزدهم خبر داد و افزود: همدان باید به قطب فرهنگی غرب کشور تبدیل شود..


اسماعیلی ادامه داد: اعتبار خوبی برای مجموعه ها و کتابخانه های فرهنگی استان محسوب می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید