شهرری در حال تبدیل شدن به قطب اقتصادی، فرهنگی و گردشگری تهران است


ساعت: 14:29
تاریخ ارسال: 10/03/1401
کد خبر: 1919561

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: پروژه های عمرانی، شهری و فرهنگی زیادی در شهرری در حال تکمیل است که می تواند به عنوان پروژه های محرک توسعه در منطقه 20، شهرری به قطب اقتصادی، فرهنگی و گردشگری شهر تهران تبدیل شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در مراسم افتتاحیه 8 پروژه شهری و رونمایی از سامانه «من شهردار هستم» گفت: پروژه های عمرانی، شهری و فرهنگی زیادی در شهر در حال تکمیل است که می تواند به عنوان طرحی برای توسعه منطقه 20 استفاده شود.» و با تکمیل پروژه ها، شهرری به قطب اقتصادی، فرهنگی و گردشگری تهران تبدیل می شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: امیدوارم با تکمیل پروژه فرهنگی توگرال و مجتمع فرهنگی شیخ صدوق به زودی شاهد رونق اقتصادی در شهر ری باشیم.

وی با اشاره به هویت تاریخی و فرهنگی ری ادامه داد: امیدواریم با تکمیل فاز دوم و ایجاد شرکت های دانش بنیان اتفاقات بزرگی در شهرری رخ دهد.

همچنین حمید زمانی فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: از افتتاح امروز در جمع شورای شهر تهران و مردم بسیار خوشحالم و از بدو تولد با کارخانه سیمان ری آشنا بودم و پدر و پدربزرگم در اینجا کار می کردند. .

فرماندار ویژه شهر ری ادامه داد: اکنون فرمانداری ری دست در دست شهرداری تهران برای پیشبرد برنامه های ارتقای کیفیت زندگی در این منطقه تلاش می کند و رهبری سیاسی ری در پروژه نفرآباد در کنار شهرداری است. ، توسعه حرم و بسیاری سوالات دیگر.

وی یک بار با اشاره به اینکه در تلاش هستیم تا از شر صنایع اخلال گران خلاص شویم، یادآور شد: تلاش می کنیم اقدامات موثری برای رفع مشکلات زیست محیطی، اجتماعی، اقتصادی و شهری انجام دهیم.

شربیانی یکی از اعضای شورای شهر تهران پس از این مراسم گفت: امروز سومین جلسه شنبه های امید و افتخار در ری برگزار می شود. اگر به نسبت بین پتانسیل و ظرفیت شهری نگاه کنیم، متوجه می شویم که ری با سایر مناطق متفاوت است.

وی با بیان اینکه با توجه به مشکلات جریان شهر تهران به ری، گفت: مدیریت شهری باید برای جبران این مشکل اقدامات زیادی انجام دهد، وی افزود: از ابتدا توافق ما با شهردار تهران این بود که با مشارکت نخبگان، شهروندان و مسئولان، پروژه ای موثر در منطقه در شهر ری داشته باشیم. .

نایب رئیس کمیته شهرسازی و معماری شورای شهر تهران ادامه داد: تعریف موزه ارائه شده توسط یونسکو در شهریور 1401 این است که موزه نهادی غیرانتفاعی و دائمی است که با به نمایش گذاشتن میراث ملموس و ناملموس در خدمت جامعه است.

وی گفت: شهرداری تهران در دهه اخیر اقدام به راه اندازی موزه ها و موزه ها کرده است که در این میان باید به اقتصاد این موزه ها نیز فکر شود. با دخالت شهرداری تهران برای راه اندازی موزه صنعت، می توان با استفاده از این موزه به عنوان نماد پژوهشی و آموزشی به هویت کارآفرینی و بعد اقتصادی آن رسید.

وی با بیان اینکه این موزه معرف گذشته ماست، تاکید کرد: حتی می توان گفت کارخانه سیمان ری نماد تهران و اقتصاد ایران است.

رئیس کمیته باغ شورای شهر تهران همچنین گفت: آخرین صحبت های من در مورد ری مربوط به سیمان تهران است که در کنار شهرری ساخته شده و سال هاست بین سیمان تهران و ری تجارت وجود دارد. هفته گذشته به گروه سیمان تهران اطلاع دادم و در نهایت آنها نیز بیانیه ای صادر کردند.

شربیانی با بیان اینکه افتخار این را دارم که به نمایندگی از مردم صحبت کنم، ادامه داد: اگر بخواهیم داده های سیمان تهران را به ری بگوییم به این نتیجه می رسیم که هزینه ای که ری در نزدیکی سیمان تهران می پردازد زیاد است.
وی با اشاره به اینکه سیمان تهران به عنوان یک بنگاه اقتصادی باید حافظ جان مردم باشد، گفت: در واقع باید مسئولیت اجتماعی خود را در قبال ری انجام دهد.

دیدگاهتان را بنویسید