دلواپسان افکار عمومی را دچار توهم و اسیر میدان شعار کرده اند

دلواپسان افکار عمومی را دچار توهم و اسیر میدان شعار کرده اند

روز جدید: برخی معتقدند در شرایط کنونی کشور بستر و فرصتی برای فعالیت طیف ها و گروه های مختلف سیاسی وجود ندارد و به همین دلیل بخشی از جامعه از جمله اصلاح طلبان در حاشیه قرار نگرفته اند. در همین حال، غلامرضا انصاری، فعال سیاسی اصلاح طلب معتقد است: «در سال‌های اخیر جریان خاصی از نیروهای نگران‌کننده و واپس‌گرا به‌طور جدی زمینه رشد و حضور خود را در عرصه قدرت فراهم کرده‌اند و به‌جای تفکر، افکار عمومی را درگیر خود کرده‌اند. شعارهای بی معنی.»

غلامرضا انصاری گفت: تحول، توسعه و پیشرفت در چارچوب رقابت سازنده شکل می گیرد. زمانی که رقابت سازنده در جامعه تضمین شود و امکان رقابت طبیعی وجود داشته باشد. توانمندی های بالقوه در جامعه ظهور و بروز پیدا می کند و در حل مشکلات خود را نشان می دهد.» این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه در شرایط تحریم و ممانعت نمی توان به تغییر امیدوار بود، گفت: تجربه بلوک شرق را پیش رو داریم. این کشورها هفتاد سال شعار آرمانگرایانه و حمایت از حقوق کارگران و مردم از ته جامعه با اقتصادی دارند. کشورهایی که منجر به فروپاشی و تجزیه شوروی شد، یادآور شد: بعد از انقلاب شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را داشتیم، اما در عمل فضای پویا و بانشاطی در میدان نداشتیم. آزادی و رقابت سیاسی، به استثنای یک دوره زمانی محدود در دوره اصلاحات.

شعار «نه شرقی نه غربی» که از شعارهای محوری انقلاب بود، تبدیل به یک جنگ تبلیغاتی همه جانبه علیه غرب شد. انصاری خاطرنشان کرد: متأسفانه یک جریان داخلی که نیروهای نگران‌کننده و واپس‌گرا هستند، در سال‌های اخیر بستر رشد و حضور آن‌ها در عرصه قدرت به‌طور جدی فراهم شده و شرایطی را ایجاد کرده‌اند که حتی توصیه‌ها را هم نمی‌پذیرند. رهبری را مورد توجه قرار داد.» «ما در مراسم سالگرد رحلت امام علیه سید حسن خمینی شاهد برخورد شدید شعارهایی بودیم که رهبری نیز تذکر جدی دادند، اما در میدان عمل شاهد برخورد با این متخلفان نبودیم. هنجارهای سیاسی و اجتماعی.» وی تاکید کرد: حضور این افراد تندرو و آشفته جامعه را دچار توهم، توهم و در چنگال شعار کرده است و مدتی است که به جای فکر، چاره جویی و چاره اندیشی، دولت گرفتار وعده های پوچ و شعارهای توخالی شده است.» امروز به جای اینکه برای درد خود چاره ای داشته باشیم، نگران راه حل هر دردی هستیم که ناشی از این است. جریان اضطراب

شعله های آتشی که بر جان انسان ها افتاده است را هیچ می دانند و ناخودآگاه بر این باورند که در مسیر درست قدم گذاشته اند و هدفشان پیش رویشان است. امروز عاقل را بیرون کرده اند و سطحی ها را به قدرت رسانده اند، میدان را بر چاپلوسان باز کرده اند و بر خردمندان تنگ تر کرده اند.» این فعال سیاسی گفت: «آیا این همه سردرگمی مردم را به فکر فرو نمی برد؟! ناتوانی ما به عنوان یک نیرو دردی بی درمان است که فراگیر و ویرانگر است و درمان نمی شود، راه حل این است که میدان را به روی توانا، متفکران، متخصصان و مجربان باز کنیم، حل آن در فرماندهی کار ساده ای نیست. و بحران آنقدر کوچک نیست که تصمیم به یک جلسه گرفته شود.»

دیدگاهتان را بنویسید