رئیس قوه قضائیه: دشمن در آشوب های اخیر دچار توهم شده است، اما به زودی آبروی خود را خواهد برد

رئیس قوه قضائیه: دشمن در آشوب های اخیر دچار توهم شده است، اما به زودی آبروی خود را خواهد برد

روز جدید رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه اعتراض ما جایگاه قانونی دارد، گفت: اقداماتی مانند آتش زدن اموال عمومی و عمومی و ایجاد رعب و وحشت در دل شهروندان، کشتار و مجروح شدن نیروهای امنیتی، فحاشی و اغتشاش از مصادیق این موارد نیست. اقدامات اعتراضی

به گزارش مرکز رسانه های قضایی، حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی آژه ای صبح امروز سه شنبه (12 مهر) در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی دانشگاه علوم پزشکی قانونی و خدمات اداری که با حضور مسئولان برگزار شد. استادان و دانشجویان این دانشگاه ضمن تسلیت سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) با بیان اینکه پیش روی همه انسان ها دو راه وجود دارد که یکی به سوی تعالی و دیگری به سوی تعالی منتهی می شود، افزود: ما می خواهیم به نهایت برسیم، ابتدا باید خودمان را بشناسیم و وجود خود را بدانیم. و اگر شناختی از وجود خود پیدا نکنیم ممکن است در انتخاب مسیر دچار اشتباه شویم.

محسنی آژه ای با بیان اینکه اگر ما مردم ظرفیت، استعداد و جایگاه خود را بدانیم، خودمان را کوتاه نمی فروشیم، افزود: اگر فردی گوهری داشته باشد اما قدر آن را نداند، خیلی راحت می تواند آن را از دست بدهد یا راه را برای حریصان بسازد. مردم برای سرقت این گوهر

رئیس قوه قضائیه با ارائه توصیه های اخلاقی و عملی به دانشجویان دانشکده عالی پزشکی قانونی، تصریح کرد: دانشجو باید علاوه بر مطالعه متون و مفاهیم علمی و دانشگاهی، خود را به فضایل اخلاقی و در جهت نفس تجهیز کند. بهبود، کمال و خویشتن داری، او را هدایت کن تا شیطان و بدکاران تو نتوانند بر او مسلط شوند.

محسنی اژی با اشاره به سابقه و پیشینه تاسیس و آغاز به کار دانشگاه علوم پزشکی قانونی گفت: شهید بهشتی با تدبیر و درایت خود زمینه تاسیس و راه اندازی دانشگاه علوم قضایی را فراهم کرد. برای پرسنل قوه قضائیه در سال 1361 در بحبوحه جنگ های داخلی و خارجی و سال هاست که تلاش های زیادی برای ارتقاء و تعالی این دانشگاه در ابعاد مختلف به ویژه تربیت قضات و مدیران شایسته برای دستگاه قضایی صورت گرفته است.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به وظیفه و مسئولیت دانشگاه علوم قضایی برای تربیت و توسعه قضات به سبک نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: باید بررسی کنیم که آیا نتیجه این دانشگاه ارائه کارشناس قضایی و اداری است یا خیر. پرسنل یا نه اگر چنین است، دلیلی برای افتخار وجود دارد، اما در غیر این صورت، باید آسیب شناسی های لازم انجام شود و کاستی ها برطرف شود.

قاضی القدات در این خصوص افزود: آیا قضاتی که در دانشگاه علوم قضایی تربیت می شوند از نظر علم، اخلاق، خویشتن داری و حیا انسان هایی به سبک نظام جمهوری اسلامی ایران هستند یا خیر؟ آیا بیان امیرالمومنین علی (ع) در خصوص انتخاب نفرات برتر برای قضاوت در دانشگاه علوم قضایی تحقق عینی دارد یا خیر؟ اگر اینطور است باید به خودمان افتخار کنیم اما اگر اینطور نیست باید در مسائل مختلف مانند روش تدریس، مواد آموزشی، معلمان و … تجدید نظر کنیم. و تشخیص های لازم را انجام دهد.

محسنی آژه ای با اشاره به لزوم اتخاذ ارزیابی ها و پیش بینی های آموزشی و آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی قانونی بر اساس خواسته ها و نیازها و تحولات روز، گفت: دانشگاه علوم پزشکی قانونی باید متناسب با توسعه و تکامل حرکت کند. در روش ها و روش های آموزشی خود، مقتضیات زمان را برآورده سازند. به عنوان مثال، با توجه به پیشرفت تکنولوژی و هوشمندسازی امور، قضات آموزش دیده در دانشگاه علوم پزشکی قانونی نیز باید با فناوری های جدید آشنا باشند.

رئیس قوه قضائیه با تاکید بر اینکه سرمایه اصلی این شعبه نیروی انسانی آن است، گفت: اگر بودجه، ساختمان، سازه و تشکیلات و سایر تجهیزات و سخت افزارها در دستگاه قضایی به نحو مطلوب تامین شود، این نیروی انسانی است. وظیفه شناس، دقیق و اخلاقی خوب اگر در دستگاه قضایی وجود نداشته باشد، حتی با همه تجهیزات موجود، هدف اصلی و اساسی نظام قضایی جمهوری اسلامی ایران محقق نمی شود و برعکس، اگر آگاه و صبور باشد. و نیروی انسانی باسابقه ای که برای حفظ شأن و منزلت قوه قضائیه اهتمام دارد.اگر قوه قضاییه ما وجود داشته باشد، حتی با بودجه و تجهیزات محدود هم می توان به این هدف نهایی رسید.

رئیس قوه قضائیه به دانشجویان دانشکده تحصیلات تکمیلی دادگستری توصیه کرد: علاوه بر کسب آموزش های لازم و درک اصول حقوقی و قضایی، زیرساخت های موجود خود را تقویت کرده و با اخلاق حسنه پرورش دهند.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به اغتشاشات اخیر خطاب به دانشجویان گفت: شاید برخی از این اتفاقات برای شما که جوان هستید تازگی داشته باشد اما برای بسیاری از ما چنین مشکلاتی تازگی ندارد زیرا دشمنان جمهوری اسلامی ایران از جمله شیطان بزرگ و صهیونیست ها و سربازان داخلی آنها بیش از 40 سال است که از تمام قدرت نظامی، اقتصادی، تبلیغاتی و نفوذی خود برای جلوگیری از قدرتمند شدن این نظام استفاده کرده اند، اما بر خلاف میل آنها و گلوگاه هایی که ایجاد کردند، ایران اسلامی از طریق … نیروهای مومن، متعهد و متخصص در همه زمینه ها پیشرفت کرده اند، البته هنوز تا مسیر و هدف ایده آل راهی وجود دارد و باید نقاط ضعف داخلی را به نقاط قوت تبدیل کرد.

محسنی اجیعی با بیان اینکه دشمن در اغتشاشات و اغتشاشات اخیر دچار توهم شده است اما به زودی رسوا می شود، اظهار داشت: یکی از مسئولان نظام گفته در دیدار اخیر از یکی از مسئولان سازمان ملل شنیده که یک فرد معروف ۱۹ سال پیش ادعا کرده است جمهوری اسلامی ایران تا 6 ماه آینده وجود نخواهد داشت، اما از آن زمان 19 سال می گذرد و جمهوری اسلامی ایران در عرصه های مختلف به پیشرفت و قدرت دست یافته است.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به قضاوت نادرست دشمن در پرونده های اخیر گفت: دشمن این بار نیز مانند دفعات گذشته فریب آدرس های اشتباهی که دریافت کرده بود، تصمیم گرفت با فراهم آوردن مقدمات و تدارکات، امنیت و آرامش مردم ما را تامین کند. تحریف برخی افراد نیز با خطا همراه هستند؛ از سوی دیگر برخی از عناصر مزدور و منافق که پشت نقاب بودند نیز همراه بودند.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: دشمن باید بداند که این بار در برداشت خود از مردم و نظام ما اشتباه کرده و مردم ما همچنان پشتیبان نظام، انقلاب و دین خود و نهادها و ارگان های مسئول از جمله هستند. قوه قضائیه و ادارات امنیتی و انتظامی نیز هستند. با این حوادث اخیر برخورد مناسبی صورت خواهد گرفت و دشمن بار دیگر رسوا خواهد شد.

محسنی اجیعی با بیان اینکه اقدامات اعتراضی امری پذیرفته شده در جامعه، کشور و نظام ما است، گفت: ما به اعتراض وجهه قانونی می دهیم و مورد احترام و توجه است، اما باید بین اقدامات اعتراضی و اقدامات تخریبی که امنیت را تهدید می کند تفاوت وجود داشته باشد. و آرامش مردم و شهروندان و روشن بود. یقیناً اعمالی مانند آتش زدن اموال عمومی و مردم و ایجاد رعب و وحشت در دل شهروندان، کشتار و مجروح شدن مردم توسط نیروهای امنیتی و فحاشی و اغتشاش از مصادیق اقدامات اعتراضی نیست، بلکه این گونه امور به معنای آشوب و هرج و مرج در همه جای کشور است. جهان و با آنها برخورد قاطع و قانونی خواهد شد.

بر اساس این گزارش، در این مراسم رئیس قوه قضائیه همزمان با افتتاح دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته «علوم قانونی» رتبه های اول کنکور و جمعی از دانش آموختگان دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری قضائی شدند. و خدمات اداری با بیان اینکه پذیرفته شدگان دانشگاه علوم قضایی جزو رتبه های برتر کنکور هستند، به برخی از اقدامات این دانشگاه در راستای تربیت توانا، عالم، متدین، انقلابی و بصیر اشاره کرد. قضات.

دیدگاهتان را بنویسید