دلیل تغییر عقیده ساپینتو درباره این استقلال: فرهاد مجیدی

دلیل تغییر عقیده ساپینتو درباره این استقلال: فرهاد مجیدی

نگاهی به ترکیب استقلال در آخرین دیدارهای این فصل لیگ برتر نشان می دهد که پس از سیدحسین حسینی، رافائل سیلوا رایج ترین نام در بین بازیکنان استقلال در ترکیب این تیم است.

سیلوا تنها در دیدار هفته اول برابر سپاهان 62 دقیقه در ترکیب استقلال بود و در سایر دیدارها برای آن تیم به میدان رفت اما در دیدار هفته سیزدهم مقابل صنعت نفت آبادان حتی یک دقیقه هم به میدان نرفت.

این را افراد نزدیک به کادر فنی تیم استقلال با توجه به ترکیب مدافعان میانی استقلال در دیدار مقابل پرسپولیس که متشکل از محمدحسین مرادمند و رافائل سیلوا بودند، اعلام کردند، سرمربی پرتغالی استقلال تصمیم گرفت به جمع هم تیمی های خود بازگردد. به دلیل در دسترس نبودن عارف غلامی، برای استفاده از این زوج موفق در خط دفاع در فصل پیش از استقلال. زوجی که همه صاحبنظران فوتبال در زمان سرمربیگری فرهاد مجیدی آنها را می شناختند و حتی برخی آنها را شایسته بازی در قلب خط دفاعی تیم ملی (در زمان سرمربیگری دراگان اسکوچیچ) می دانستند.

ساپینتو که قبل از پیوستن به استقلال گفته بود تمام فیلم های بازی های استقلال در فصل قبل را دیده است و به خوبی می دانست که سیاوش یزدانی و محمدحسین مرادمند زوج موفق استقلال بودند که از عوامل موفقیت این تیم بودند. در مسابقات قهرمانی فصل گذشته به همین دلیل او ریسک استفاده مجدد از زوج مرادمند و سیلوا را نکرد و تصمیم گرفت سیاوش یزدانی را به همراه مرادمند مقابل صنعت نفت به میدان بفرستد. زوجی که در نهایت توانستند بازی خارج از خانه را بدون گلی پشت سر بگذارند.

با توجه به نامشخص بودن شرایط عارف غلامی برای بازگشت به ترکیب استقلال، این احتمال وجود دارد که این دو بازیکن بار دیگر در دیدار روز جمعه این هفته مقابل مس رفسنجان زوج خط دفاعی استقلال را تشکیل دهند.

دیدگاهتان را بنویسید