دلیل خوب و بد بودن بورس چیست؟


ساعت: 15:25
تاریخ انتشار: 1401/04/15
کد خبر: 1881400

این کارشناس بورس گفت: اجرای سیاست غلط اقتصادی، انتصاب مدیران ضعیف در صنایع مرتبط با بورس و قیمت گذاری اشتباه شرکت ها از عوامل اصلی فراز و نشیب بورس است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید حمید میرمئینی کارشناس حوزه بورس در گفت و گو با خبرنگار تهران نیوز ، با اشاره به تحلیل آخرین وضعیت بورس اظهار داشت: بورس در 3 سال گذشته فراز و نشیب های زیادی داشته است. کارکردهای اصلی در اقتصاد و مأموریت های اصلی وی در این زمینه تا حدودی مغفول مانده است.

وی با بیان اینکه صنایع مختلفی در بورس فعالیت می کنند که هرکدام کارکردهای اقتصادی خاص خود را دارند، تصریح کرد: انتظار می رفت بورس مستقل باشد که متأسفانه مغفول مانده است در حالی که وظیفه بورس نظارت بر بازار است و از از نظر حقوقی، وی همچنین مسئولیت نظارت بر عملکرد شرکت ها را بر عهده دارد.

این کارشناس بورس یادآور شد: بورس در دولت قبل مشکلات خود را داشت و نتوانست انتظارات مردم را از نظر کارآمدی و توسعه برآورده کند زیرا سیاست غلط حاکم بر بورس مانع توسعه شد.

میر معینی خاطرنشان کرد: بازار طلا و سکه در بورس باید رونق داشته باشد اما به دلایل مختلف این امکان وجود ندارد و ساختار اقتصاد کشور از جمله بورس دارای مشکلات اساسی است در حالی که بورس می تواند جذب کند. صنايع مختلف و تجارت با رعايت سهام اين صنايع نقش تاثيرگذاري دارند.

وی تصریح کرد: با توجه به محدودیت های موجود در ساختار بورس و بازار سرمایه، دولت ها عامل اصلی این بلاتکلیفی هستند و انتصاب مدیران شرکت های فعال در بورس و سوءمدیریت باعث می شود که بورس در شرایطی قرار گیرد. حالت افول

این کارشناس بازار سهام گفت: قیمت گذاری اشتباه شرکت ها بر بورس و بازار سرمایه تاثیر منفی می گذارد در حالی که امنیت سرمایه گذاری در بازار مطالعه مردم است و بلاتکلیفی بورس بر اقتصاد کشور نیز تاثیر می گذارد. .

میر معینی تصریح کرد: بازار سرمایه در اقتصاد یک کشور تاثیرگذار است و بورس این بازار را در اختیار مردم قرار داده است، بنابراین با خرید و فروش سهام شرکت ها می توانند هم اقتصاد کشور را رونق دهند و هم در سود سهام شرکت کنند.

وی افزود: توسعه وضعیت مالی در جهان موجب توسعه اقتصادی شده و تاثیرات مثبتی بر این کشور داشته است، بنابراین نقش بورس بر اقتصاد انکارناپذیر است و باید با اجرای سیاست های صحیح در جامعه اجرایی شود.

انتهای پیام/*

دیدگاهتان را بنویسید