دلیل موضع سرسختانه تیم اصلی در مذاکرات هسته ای به نقل از وال استریت ژورنال

دلیل موضع سرسختانه تیم اصلی در مذاکرات هسته ای به نقل از وال استریت ژورنال

روز جدید وال استریت ژورنال می نویسد: «ایالات متحده با تحریم ایران، افزایش بیکاری و کاهش ارزش پول ملی، ضربه سختی به اقتصاد آمریکا وارد کرده است. با این حال، مقامات ایرانی معتقدند اقتصاد آمریکا حتی در صورت مذاکره با ایالات متحده، پایدار است. زنده خواهد ماند.

وال استریت ژورنال در تحلیل خود می نویسد: به نظر می رسد تهران متقاعد شده است که می تواند تحریم ها را تحمل کند.

مقامات ارشد آمریکایی گفته اند که دولت بایدن به دنبال تشدید تحریم ها علیه ایران است زیرا تلاش های دیپلماتیک برای احیای برجام ضعیف شده است. همچنین قرار است هفته آینده یک هیئت بلندپایه آمریکایی به امارات متحده عربی، دومین شریک تجاری و کانال مبادلات مالی ایران با سایر کشورها سفر کند تا به شرکت ها و بانک های خصوصی اماراتی درباره تجارت و روابط با ایران هشدار دهد.

صرف نظر از وضعیت اقتصادی، به نظر می رسد ایران به دنبال پیشرفت هسته ای و سطوح بالاتر غنی سازی اورانیوم است تا امتیازات بهتری از غرب بگیرد. هنری روم، کارشناس گروه اوراسیا گفت: ایران متقاعد شده است که برجام ارزش کنار گذاشتن را ندارد.

با این حال، به نظر می رسد تهران متقاعد شده است که می تواند در برابر تحریم ها مقاومت کند. سال بعد، بودجه ایران با فرض عدم لغو تحریم ها بسته شد و او خواسته های اضافی را برای مذاکرات هسته ای ایران روی میز گذاشت.

دیدگاهتان را بنویسید