دمای هوا در 27 استان به زیر صفر رسید

دمای هوا در 27 استان به زیر صفر رسید

رئیس مرکز اطلاعات و مدیریت حوادث غیرمترقبه گفت: سرما و کاهش دما در برخی استان ها به منفی 29 در 14 سال گذشته بی سابقه بوده است.

ترکیان رئیس مرکز اطلاعات و مدیریت حوادث غیرمترقبه افزود: برودت هوا و تداوم آن در کشور تقریبا بخش وسیعی از کشور را تحت تاثیر قرار داده است و نزدیک به 27 استان زیر صفر درجه و بسیاری از استان های ما دمای نزدیک به صفر دارند. منهای 28 و منفی 29 را تجربه کردند که در 14 سال گذشته بی سابقه بوده است.

وی گفت: افت فشار گاز و فرسودگی شبکه گاز عملاً باعث می شود که در نقاطی از کشور که مخالف شبکه گاز هستند با افت بیشتر فشار گاز مواجه شویم و برخی از هموطنان ما دچار افت فشار گاز شوند. در این راستا صبح امروز جلسه اضطراری تشکیل می شود.» مدیریت بحران را به ریاست وزیر محترم کشور با حضور همه نهادهای زیرمجموعه سازماندهی کرده ایم.

ترکیان افزود: در حاشیه این جلسه تمامی استانداران کشور به ویژه استان هایی که شرایط بحرانی داشتند گزارشی ارائه کردند و خوشبختانه با اقداماتی که استانداران محترم در راستای رعایت الگو و اعدادی که عنوان کردند. ، نشان داد که از چهارشنبه و سه شنبه هفته گذشته پیک مصرف ما هر روز کاهش یافته و چیزی جز همکاری، تلاش و فداکاری مردم کشورمان نیست.

وی گفت: برای اینکه بتوانیم افت فشار گاز در استان های شرق و شمال شرق را جبران کنیم، تصمیم بر این شد که شرکت گاز مشکلات استان هایی که افت فشار دارند و منازلی که افت فشار داشته اند را برطرف کند. قطعی گاز در 24 ساعت گذشته در اسرع وقت – به زودی.» توجه داشته باشید که بیش از 200 جلسه ستاد مدیریت بحران و کارگروه انرژی در استان ها تشکیل و تمهیدات و تصمیمات لازم اتخاذ شد./ تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید