دهه فجر نمایشگاه بین المللی قرآن در آستانه میلاد کریم اهل بیت (ع)

این نمایشگاه امسال در 40000 متر مربع و در 45 بخش برگزار می شود. علیرضا معاف، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس این نمایشگاه هفته گذشته در نشست خبری گفت: تاج لطمه زیادی به فرهنگ وارد کرد و حالت هنری خاموش است و در سال جاری برگزار می شود. شخص

این نمایشگاه با شعار «قرآن; کتاب «امید و آرامش» به فرهنگ امید و آرامش قرآنی می پردازد و قرار است با همکاری بیش از 80 ابتکار و مؤسسه در نمایشگاه امسال عرضه شود.

معاون فرهنگی وزیر ارشاد در تشریح هر بخش از این نمایشگاه گفت: یکی از حوزه های مورد توجه نمایشگاه امسال، توجه به ابعاد قرآنی امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب است که در ادامه به آن پرداخته می شود. عنوان قرآنی «فرهنگ مبتنی بر دانش و فضای مجازی و فضای مجازی با جهادگران دوستان لبیکی پرچم سال رهبر انقلاب است.

تجلیل از خادمان قرآن کریم با حضور رئیس جمهور، معرفی خادمان نهج البلاغه و صحیف سجادی، پویش ستارگان زمین برای ترویج جلسات قرآن کریم، جلسات قرآنی، برگزاری برگزاری 20 وبینار بین المللی، برگزاری همایش مؤسسات قرآن و عترت و افتتاح مرکز ملی ترجمه قرآن را می توان از مهم ترین برنامه های بیست و نهمین نمایشگاه قرآنی دانست.

بخش باغ کودکان، بخش ساخت مساجد و تمدن، بخش کارهای فرهنگی و صنایع دستی با حضور دارندگان نشان صنایع دستی، بخش نشر مکتوب و دیجیتال با حضور 100 ناشر مرتبط با قرآن و عترت، بخش دولتی و مؤسسات دولتی، بخش مؤسسات قرآنی و مؤسسات مردمی و بخش عفاف و حجاب از مهم‌ترین بخش‌های نمایشگاه امسال هستند. البته پایگاه هایی برای حمایت و امتیاز نیز بین نهادها و فعالان قرآنی توزیع می شود.

همچنین می‌توان به گروه‌های آموزشی دانشگاه، سفیران دعوت، آموزش‌های جدید و شرکت‌کنندگان اشاره کرد و افرادی که امکان حضور در نمایشگاه را ندارند می‌توانند به صورت مجازی از این نمایشگاه استفاده کنند و برای اولین بار در پلتفرم تلویزیون اینترنتی در دسترس خواهد بود. چند رسانه ایجاد کنید و محافل و جلسات برگزار شده در نمایشگاه را در فضای مجازی قابل استفاده کنید.

هماهنگی های لازم با شرکت واحد و مترو برای جابجایی بازدیدکنندگان انجام شد و سعی شد همزمان با برپایی نمایشگاه در اذان مغرب چندین هزار بسته افطاری ساده توزیع شود.

غرفه های بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم تا روز جمعه نهم اردیبهشت ماه به مدت دو هفته از ساعت 17:30 مشتاق حضور علاقه مندان به کلام وحی و اهل بیت(ع) خواهد بود. مصلای امام خمینی. البته به دلیل همزمانی نمایشگاه با عصرهای احیا، غرفه های نمایشگاه باید حدود یک ساعت تا یک ساعت و نیم دیگر به کار خود پایان دهند.

دیدگاهتان را بنویسید