ده ها گور بی نشان دیگر در کانادا پیدا شده است


ساعت: 14:53
تاریخ انتشار: 27.11.1400
کد خبر: 1809064

در پی ماجرای هولناک کشف گورهای دسته جمعی کودکان محلی کانادا، مردم بومی از کشف 54 گور بی نشان دیگر در دو پانسیون سابق در ساسکاچوان خبر دادند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بومیان کانادا از کشف شواهدی از 54 گور بی نشان در مدارس شبانه روزی فورت پلی و سنت فیلیپ در ساسکاچوان خبر دادند.

به گزارش بی بی سی، این کشف اخیر ادامه موجی است که بحث ملی را در مورد سیستم مدارس شبانه روزی برای کانادایی های محلی به راه انداخته است. نظرسنجی از مردم محلی در سراسر کشور شواهدی از بیش از 1300 گور بی نشان از بهار گذشته پیدا کرده است. همین چند هفته پیش، رهبران محلی در ایالت غربی بریتیش کلمبیا گفتند که بر این باورند که 93 گور بی نشان را در نزدیکی یک مدرسه شبانه روزی سابق پیدا کرده اند.

این مدارس شبانه روزی اجباری با بودجه دولتی بخشی از سیاستی بود که هدف آن جذب کودکان بومی و از بین بردن فرهنگ ها و زبان های محلی بود. حدود 150000 کودک بومی از خانواده های خود جدا و به این مدارس برده شدند. بازماندگان مدتهاست شهادت داده اند که کودکانی که در مدارس جان خود را از دست داده اند در مزارع بی نام و نشان دفن شده اند.

مدیر فناوری رادار بومی ساسکاچوان، تد کازینز، گفت که 42 قبر در مدرسه مسکونی فورت پلی و 12 قبر دیگر در سنت فیلیپ وجود دارد. او روز سه شنبه در یک کنفرانس خبری گفت که این کشف مطابق با شهادت بازماندگان سابق مدرسه شبانه روزی بود.

لی کیچیمونیا، رئیس لی کیچیمونیا، به سی‌بی‌سی نیوز گفت: «زمان بسیار سختی خواهد بود… با دانستن اینکه ما در جامعه خود قبرهای بدون علامت داریم، جایی که هر روز به آنجا می‌رویم، هر روز رانندگی می‌کنیم. از کنار آنها رد شدیم و هرگز متوجه وجود قبر نشدیم.

فورت پلی از سال 1905 تا 1913 به عنوان یک مدرسه شبانه روزی فعالیت می کرد. ساختمان مدرسه سنت فیلیپ همچنین از سال 1902 تا 1914 به عنوان مدرسه شبانه روزی برای دانش آموزان استفاده می شد، قبل از اینکه به دلیل شرایط بد بسته شود. در سال 1927 به عنوان یک مدرسه شبانه روزی برای مردم محلی بازگشایی شد و مانند بسیاری از این مدارس، توسط کلیسای کاتولیک روم اداره می شد. هر دو مدرسه در شرق ساسکاچوان واقع شده اند.

بیش از 130 مدرسه شبانه روزی در کانادا بین سال های 1874 تا 1996 تاسیس شد. شرایط داخلی مدارس نامطلوب بود. ساختمان‌های آن‌ها اغلب بد ساخته شده بود و دارای گرمایش نامناسب و شرایط غیربهداشتی بود و کودکان در معرض آزار عاطفی، فیزیکی و جنسی قرار داشتند. گزارش معروف کمیسیون حقیقت و آشتی (TRC) که در سال 2015 منتشر شد، به این نتیجه رسید که سیستم مدارس مسکن در کانادا موردی از “نسل کشی فرهنگی” است.

حداقل 3200 کودک محلی در حین رفتن به مدرسه جان خود را از دست داده اند، اگرچه گفته می شود این تعداد بسیار بیشتر است. موری سینکلر، رئیس سابق کمیسیون حقیقت و آشتی، تخمین می زند که حدود 6000 کودک ممکن است هرگز به خانه بازنگشته باشند.

فارین پالیسی در گزارش اخیر به مناسبت روز بومیان در ایالات متحده، جنایات علیه بومیان را گزارش کرده و موارد مشابهی را در کانادا که در گورهای دسته جمعی کودکان بومی کشف شده یافت شده است، مقایسه کرده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید