دود چهارشنبه سوری در خیابان های قم بلند شد


ساعت: 09:05
تاریخ انتشار: 14/10/1400
کد خبر: 1812052

علیرغم اینکه بیش از دو هفته تا چهارشنبه آخر سال باقی مانده است، بیش از یک هفته است که صدای مواد قابل اشتعال و دود ناشی از آن در شهر کوم مشاهده می شود و مردم از قوه قضائیه می خواهند اینها را بگیرند. متخلفان جدی

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از فردا پدرخوانده ، چهارشنبه سوری سنت زیبای ایران باستان سالهاست که خود تبدیل به میدان جنگ شده و آسیب آن را گناهکاران و بیگناهان احساس می کنند.خودخواهی کسانی که برای شادی زودگذر مواد محترقه را در شهر و بین مردم پرتاب می کنند. برای چند ثانیه

با وجود اینکه بیش از دو هفته تا روز چهارشنبه در سوریه باقی مانده است، بیش از یک هفته است که صدای ترقه، نارنجک و دود و صدای ناشی از آن در قم به گوش می رسد.

ابوالفضل یکی از شهروندان کوم در این رابطه می گوید: من از اهالی منطقه شیخ آباد حکمت در جنوب هستم. چند روزی است که مردم این منطقه به شدت از مواد قابل اشتعال استفاده می کنند و امنیت را از آنها سلب می کنند. استان: لطفا با فروشندگان و مصرف کنندگان مواد قابل اشتعال بدون در نظر گرفتن سن و جنسیت، قاطعانه و قاطعانه برخورد کنید.

سالهاست که همه اقشار از آتش نشانی گرفته تا اورژانس و نیروی انتظامی، هنرمندان، ورزشکاران و… این موضوع را به اشتراک گذاشته و از مردم و خانواده ها می خواهند که در شب چهارشنبه سوری جان خود و دیگران را فدا کنند. به اندازه کافی فرهنگ سازی شده است و کسانی که در چهارشنبه آخر سال مرتکب این اعمال خطرناک می شوند فقط باید با چوب قانون مجازات شوند.

عکس های زیر مربوط به چهارشنبه سوری سال های گذشته قم است


d5ebed78 fe49 49e5 92d1 59f3c36e86d9 خبر خاکستری
با توجه به اینکه چهارشنبه آخر سال مصادف با ایام نیمه شعبان است و کوم شاهد حضور خیل عظیم زائران و مسافران در زیارت مسجد مقدس جمکران است و از این رو نیروهای پشتیبانی اعم از آتش نشانی و خدمات ایمنی و اورژانس کوم. نیروها در برقراری امنیت و ایمنی در قم حضور فعال دارند و مسیرهای منتهی به مسجدالحرام جمکران با استفاده از مواد محترقه و ایجاد فضای خطرناک در شهر باعث رنج بیشتر این نیروهای امدادی می شود.
متأسفانه در سال های اخیر شاهد آن بودیم که افرادی که در چهارشنبه آخر سال از مواد قابل اشتعال استفاده می کنند حتی به نیروهای امدادی نیز رحم نمی کنند و به خودروهای آتش نشانی و اورژانس حمله می کنند.
آتش نشانانی که جان خود را برای نجات افراد آسیب دیده از خودخواهی دیگران به خطر انداخته اند و به کمک نیاز دارند و افرادی که از شادی کاذب آسیب دیده اند، سزاوار بوسیدن هستند نه اینکه خودمان صدمه ببینیم.

69722ac3 c9dd 40da 8a45 843e2a46e115 خبر خاکستری

این خودروهای آسیب دیده از بیت المال و جیب خود مردم خرج شده است، آسیب رساندن به آتش نشانی و آمبولانس کاری بسیار شنیع است که هیچ توجیهی ندارد.

به نظر می رسد تنها راه برخورد با این متخلفان برخورد قاطع با قوه قضائیه و وساطت در این برخوردهاست که قطعا مورد تایید مردم خواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید