دولت از کشتی ، مسابقات قهرمانی و ورزشهای همگانی حمایت می کند / ورزش باید ترویج شود

زمان: 18:38
منتشر شده در: 1400/08/02
کد خبر: 1778659

رئیس جمهور با تاکید بر لزوم حمایت از کشتی ، قهرمانی و ورزش همگانی در کشور ، گفت: ورزش باید به جایگاه بالاتری ارتقا یابد و این بدون شک با تلاش مسئولان و ورزشکاران امکان پذیر است.

به گزارش خبرنگار ورزشی راه دانا ؛ آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی امشب (یکشنبه) در مراسم اهدای نوار کشتی 1400 و تجلیل از مدال آوران بازی های المپیک و پارالمپیک در توکیو 2020 ، تبریک به پروفسور مبارک و ولادت امام جعفر (ع) صادق (ع) در مورد قدمت و ارزش ورزش پهلواني در كشور گفت: ورزش پهلواني با زيبايي ، جوانمردي ، توجه به افراد ضعيف و با مفاهيم والاي عبادت و توكل به خدا همراه است و همه بايد در گسترش آن كمك كنند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه ایران دارای ظرفیت و جوانان مستعد در زمینه ورزش قهرمانی است ، گفت: در کنار کشتی باید به مسابقات قهرمانی و حرفه ای توجه شود و جوانان و ورزشکاران کشور را می توان در این رشته در جهان با تلاش فولاد خود.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه توجه به ورزش می تواند سلامت مردان و زنان را تضمین کرده و از بسیاری از آسیب های اجتماعی جلوگیری کند ، افزود: حمایت از گسترش ورزش می تواند نشاط و سرزندگی را برای جامعه به ارمغان آورد.

دکتر رئیسی افزود: در بحث بهره مندی از امر به معروف و نهی از منکر یکی از مهم ترین موارد دعوت به ورزش است و باید کاری کرد که در همه خانواده ها، سازمان ها و ادارات به ورزش توجه جدی شود. “

رئیس جمهور با اشاره به توجه ورزشکاران ما به ارزشهای دینی و اخلاق اسلامی ، تاکید کرد: بسیاری از قهرمانان و قهرمانان ایرانی که در صحنه جهانی مدال می گیرند ، بلافاصله خدا را شکر می کنند و مدال خود را به شهدا و ائمه اطهار تقدیم می کنند. نشانه توجه به قدرت الهی است و امیدوارم جوانان توکل به خدا و اعتماد به نفس همچنان در مسیر رضای الهی بدرخشند و نام ایران عزیز را سربلند کنند.

در پایان این مراسم ، آیت الله رئیسی مدال آوران المپیک و پارالمپیک 2020 توکیو را تقدیم کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید