دولت اقدامات لازم را برای واردات خودرو انجام داده است


ساعت: 18:46
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۱
کد خبر: 1915162

وزیر صامت با بیان اینکه تاخیری در واردات خودرو صورت نگرفته است، گفت: از آنجایی که واردات خودرو چهار سال است متوقف شده است، رایزنی های جدید واردکنندگان و کشورهای بازرگان برای واردات خودرو زمان زیادی می برد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سیدرضا فاطمی امین در حاشیه مراسم روز فناوری و نوآوری ساخت ایران در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت واردات خودرو اظهار داشت: کارهایی که باید در دولت در خصوص واردات خودرو انجام می شد، انجام شده است، بنابراین مقررات واردات خودرو مقرر شده است. تصویب شده و شرایط واردات نیز تسهیل شده است. ضمنا هماهنگی های لازم با سازمان های محیط زیست و استاندارد انجام شده و در این موارد مشکلی وجود ندارد.

وی بیان کرد: از یک ماه پیش شرکت های واردکننده خودرو مشغول به کار هستند بنابراین تاخیری در واردات خودرو وجود ندارد.

فاطمی امین تصریح کرد: چهار سال است که روند واردات خودرو متوقف شده است، بنابراین شرکت های واردکننده باید با شرکای تجاری خود قرارداد ببندند زیرا چنین مذاکراتی زمان بر است.

وی با بیان اینکه هیچ مانعی برای واردات خودرو از سوی دولت وجود ندارد، گفت: دولت حتی شرایط واردات را نیز تسهیل می کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در رابطه با تکمیل سامانه جامع تجارت و همکاری گمرک با این سامانه گفت: گمرک یکی از چندین سازمانی است که به سامانه جامع متصل است، در حال حاضر ارتباط گمرک با سازمان جامع سیستم بازرگانی ایجاد شده است، اما داده های بیشتری نیاز است، در این زمینه باید اصلاحات صورت گیرد و نرم افزار گمرک تکمیل شود.

فاطمی امین گفت: جریان محصولات در سامانه کل معاملات رصد می شود و یکی از کارهایی که از ابتدای مهر آغاز شده تعامل با تمامی واحدهای تولیدی است تا هر ماه آمار تولید خود را در سامانه کل معاملات ثبت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید