موافقت موقت مجلس با حذف ارز ترجیحی/ تیم اقتصادی دولت باید اقدامات لازم را برای آرام کردن بازار انجام دهد


ساعت: 11:01
تاریخ انتشار: 1401/02/15
کد خبر: 1836485

نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی:

نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی گفت: کوچکتر.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ کمال حسین پور در گفت و گو با اروم نیوز گفت: مدت هاست زمزمه هایی مبنی بر حذف ارز ترجیحی به دلیل انتقاداتی که به آن وارد شده به گوش می رسد.

نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی افزود: برخی کارشناسان توزیع این ارز را مفسده می دانند و خواستار حذف آن شدند. تورم دیگر با لغو ارز ترجیحی توجیه نمی شد و آنها می ترسیدند که توده ستمدیدگان کوچک شود و قیمت کالاها افزایش یابد.

وی با بیان اینکه این موضوعات بین دولت و مجلس نیز مطرح شده است، گفت: در لایحه بودجه دولت به نوعی با حذف ارز ترجیحی موافقت کرده و نمایندگان مجلس در این زمینه ملاحظات زیادی داشتند.

حسین پور با اشاره به اینکه مجلس به شرطی موافقت کرد که افزایش قیمت کالاهای اساسی در نتیجه حذف ارز ترجیحی به نوعی برای مستضعفان و آسیب پذیران جبران شود، خاطرنشان کرد: مجلس به دولت اختیار داد. یعنی توافقی مشروط که همانطور که فساد ارز ترجیحی از بین برود، از انبوه مردم گران و فقیر کشور کم نشود.

نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس انقلاب با این افزایش ها موافق نیست و دولت باید منطقی تر عمل کند و تیم اقتصادی دولت قبل از هر اقدامی شرایط خاص و همه جوانب تصمیم خود را بسنجید. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید