دولت با اضافه شدن 35 هزار میلیارد تومان به سرمایه بانک های دولتی موافقت کرد


ساعت: 14:09
تاریخ انتشار: 1301/09/30
کد خبر: 1919226

وزیر اقتصاد گفت: با توجه به اینکه نارضایتی های زیادی در خصوص تسهیلات در نظر گرفته شده از سوی بانک ها وجود داشت، دولت تصویب کرد که اخیراً 35 هزار میلیارد تومان به سرمایه بانک های دولتی اضافه شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره تسهیلات بانکی اظهار کرد: با توجه به اینکه نارضایتی های زیادی از تسهیلات در نظر گرفته شده توسط بانک ها وجود داشت، دولت تا سقف 35 هزار میلیارد تومان را تصویب کرد. برای سرمایه بانک های دولتی به زودی اضافه خواهد شد.

وزیر امور اقتصاد و دارایی افزود: به طور مشخص برای اولین بار در چند دهه اخیر به استثنای دو بانک ملی و سپه که با سطح استاندارد جهانی کفایت سرمایه فاصله زیادی دارند، کفایت سرمایه همه بانک‌ها بر اساس صورت های مالی از سال 1400 به 8 درصد افزایش یافته است. بانک ها با این کار می توانند از این افزایش سرمایه هم در توانایی ارائه تسهیلات به مردم و هم در روابط بین الملل استفاده کنند که در هفته ها و ماه های آینده اتفاق خوبی خواهد بود. یعنی دولت به جای اینکه این مبلغ را صرف کسری بودجه خود کند، آن را صرف افزایش ظرفیت اعتباری شبکه های بانکی کرد.

وی در خصوص پرداخت سود سرمایه ها گفت: دیروز پرداخت نیمی از سود سرمایه خانوارها آغاز شد.

خاندوزی ادامه داد: به ازای هر نفری که سهام دارد برای برخی 532 هزار تومان و برای برخی 600 هزار تومان واریز شده است.

وی افزود: امروز رفاه، سپه، دی، سامان، رسالت و برخی دیگر از بانک ها سود سپرده گذاری می کنند. عملیات پرداخت برخی بانک های دیگر نیز در روزهای پنجشنبه و شنبه انجام می شود.

وزیر اقتصاد و دارایی یادآور شد: آنچه پرداخت شده نیمی از سود سهام شرکت ها در سال 1400 است که نیمی دیگر تا پایان سال یا در سال 1402 پرداخت می شود.

دیدگاهتان را بنویسید