دولت با افزایش 38 درصدی حقوق بازنشستگان مخالف است؟

دولت با افزایش 38 درصدی حقوق بازنشستگان مخالف است؟

وزیر رسمی کار افزایش 38 درصدی را پذیرفته است اما 515 هزار تومان نکته بحث برانگیزی است. در نهایت دولت تصمیم نهایی را به هیات بازنشستگی تفویض کرد و از ابتدای سال رئیس جمهور می تواند دستور اجرای قانون را صادر کند. هیئت امنای سازمان تامین اجتماعی دارای نمایندگانی از 3 گروه کارگری، کارفرمایی و دولتی است. نظر دو گروه درباره افزایش 38 درصدی مستمری بگیران مثبت است و از آن دفاع می کنند. ظاهرا دولت این افزایش را بدون رقم 515 هزار تومان پذیرفته است. همچنین سرپرست وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی صبح دیروز در حاشیه جلسه شورای دولت از تشکیل جلسه هیات مدیره خبر داد اما خبری از آن اعلام نکرد. محمدهادی زاهدی وفا بدون اینکه پاسخ روشن و مستقیمی درباره حقوق بازنشستگان بدهد، گفت: تفویض و بررسی های کارشناسی انجام شده و با پیشنهاد سازمان تامین اجتماعی در چارچوب تصمیم گیری شده است. با توجه به پایداری منابع و اعتبارات این سازمان، حقوق بازنشستگی در سایر سطوح تعدیل می‌شود.»

خبر خوش برای معلمان/ تهیه آیین نامه اجرایی طبقه بندی معلمان در مراکز نواحی اجرا می شود
تحلیلگران بر این باورند که خبر وزارت رفاه اجتماعی فعلی مبنی بر تصمیم به بازنگری حقوق بازنشستگان در سایر سطوح در چارچوب پایداری منابع و اعتبارات این سازمان، نشان از برنامه ریزی دولت برای کاهش مجدد حقوق بازنشستگان دارد.

حاتم شاه کرمی کارشناس امروز گفت: به نظر می رسد پس از مصوبه مجلس که چندی پیش توسط رئیس آن به دولت ابلاغ شد و تصویب نظر هیات تامین اجتماعی مبنی بر افزایش 38 درصدی در علاوه بر این 515 هزار تومان برای سایر سطوح قانونی بازنشستگان تامین اجتماعی، بیشترین اقدام قانونی است. کاری است که دولت باید انجام دهد

اگر دولت بخواهد در مورد میزان ضریب افزایش حقوق بازنشستگان تصمیم گیری کند، دوباره وارد یک رویه قضایی جدید می شود که ادامه آن به هیچ وجه توصیه نمی شود. من این بدعت را به عنوان یک متخصص در این زمینه می گویم که به درد کسی نمی خورد. نه سازمان تامین اجتماعی، نه مستمری بگیران و نه دولت از این تعارض سودی نخواهند برد، لذا انتظار می رود دولت و وزرای ذیربط افزایش دستمزد پیشنهادی هیات مدیره تامین اجتماعی را که بر اساس مصوبه 1396/01/1392 تصویب و ابلاغ شود. شورای عالی کار طبق قانون بدون تغییر ضریب به نگرانی ها پایان داد.

دیدگاهتان را بنویسید