دولت با جدیت به دنبال اجرای طرح مهندسی فرهنگی کشور است


ساعت: 18:36
تاریخ انتشار: 91/03/28
کد خبر: 1876868

معاون اول رئیس جمهور گفت: دولت سیزدهم به صورت جدی متعهد به اجرا و اجرای طرح مهندسی فرهنگی کشور است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ یازدهمین جلسه ستاد هماهنگی نقشه های فرهنگی و مهندسی کشور ظهر امروز (شنبه) به ریاست محمد محبر معاون اول رئیس جمهور برگزار شد.

مخبر در این دیدار اجرای طرح مهندسی فرهنگی کشور را از موضوعات مورد تاکید مقام معظم رهبری برشمرد و گفت: دولت سیزدهم به طور جدی پایبند اجرای طرح مهندسی فرهنگی کشور است.

وی با بیان اینکه معمولا رویدادها، حوادث و نیازهای جامعه در مقاطع مختلف می تواند اولویت های کشور را تغییر دهد، مسائل فرهنگی را یکی از مهمترین اولویت های امروز کشور دانست، افزود: مگر اینکه مسائل فرهنگی اولویت جدی تلقی شود، شاهد باشیم. ما در این زمینه مشکلاتی مانند اصلاح سبک زندگی و رفع آسیب های اجتماعی را حل نمی کنیم.

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به گزارش ارائه شده در جلسه از کار کارگروه مرکز رصد فرهنگی، بر تسریع در تعریف شاخص‌های فرهنگی و تجمیع داده‌ها و گزارش‌های موضوعات فرهنگی به عنوان گامی موثر و مطلوب تاکید کرد. در شناسایی اولویت های فرهنگی کشور می داند.

مخبر افزود: مرکز رصد فرهنگی کشور با بهره گیری از گزارش ها، مطالعات و رصدهای مختلف فرهنگی که توسط سایر دستگاه ها و نهادها انجام می شود، می تواند عملکرد مطلوب تری در شناسایی اولویت های فرهنگی داشته باشد.

در این دیدار وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری، ورزش و جوانان، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، رئیس دفتر مقام معظم رهبری و رئیس جمهور نیز حضور داشتند. دانشگاه آزاد اسلامی عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گزارشی را بر روی جدول محاسبه میزان بودجه مورد نیاز برای اجرای بخشهای استانی طرح مهندسی فرهنگی کشور ارائه کرد.

بر اساس این گزارش، کار در 5 استان کشور به پایان رسیده است و تقسیمات استانی 7 استان کشور در مرحله نهایی و در 19 استان باقیمانده نیز تقسیمات استانی در حال تدوین است.

در این جلسه گزارشی از عملکرد کارگروه و مرکز نظارت بر فرهنگ در کشور ارائه و اعلام شد که این مرکز به دنبال تجمیع و اصلاح داده ها و گزارش هایی است که در دستگاه ها، مجموعه ها و نهادهای مختلف تهیه می شود. برای استانداردسازی و ادغام این اطلاعات بهترین سیاستمداران فرهنگی کشور را ارائه دهید.

بر اساس این گزارش، چندین گزارش در این مرکز ادغام شده و بیش از 13 مرکز تحقیقاتی تحقیقات خود را به رصدخانه ارائه کرده اند که از این تعداد، حدود 243 گزارش پژوهشی در قالب مطالعات فرهنگی و اجتماعی بوده است.

در این جلسه پس از ارائه گزارش بودجه مورد نیاز برای تکمیل بخشهای استانی، اصل این گزارش تصویب و مقرر شد منبع این منابع و جزئیات آن در قالب گزارش تکمیلی در اختیار معاونت اول قرار گیرد. . رئيس جمهور.

همچنین مقرر شد تا یک ماه آینده شاخص های فرهنگی تدوین و در جلسه بعدی ستاد هماهنگی مهندسی فرهنگی برای تصویب نهایی ارائه شود.

ایجاد تابلوی هوشمند فرهنگی یکپارچه که مبنای به روز رسانی سامانه هشدار برای نیازهای اساسی فرهنگی و حساس مردم و کشور است از دیگر موضوعاتی بود که در این نشست مورد تاکید قرار گرفت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید