مخبر: دولت با جدیت پیگیر طرح ایجاد یک میلیون شغل در سال است

مخبر: دولت با جدیت پیگیر طرح ایجاد یک میلیون شغل در سال است

روهر نه معاون اول رئیس جمهور گفت: تاریخ نشان می دهد که حتی در حوزه امنیتی، مسائل سیاسی، جنگ و بحران هایی مانند سیل و زلزله، هر زمان که مردم توان کار داشته باشند، اهداف مورد نظر محقق می شود.

محمد محبر پنجشنبه هفته جاری با حضور در صندوق کارآفرینی امید، 100 واحد را به صورت همزمان از طریق ویدئو کنفرانس و ارتباط با استان های مختلف کشور افتتاح کرد. مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید و معاونت توسعه روستایی و فقیرنشین ریاست جمهوری امضا شد.

معاون اول رئیس جمهور در مراسم افتتاح این 100 واحد اقتصادی غیرفعال و نیمه فعال گفت: دولت تمام ظرفیت اشتغال کشور را برنامه ریزی کرده است. حرکت سخت است و همین امر مسیر اشتغال زایی را سخت کرده است، اما با رحمت و همکاری خداوند، همدلی و فعالیت انسانی در این مسیر، مصمم و جدی هستیم که سالیانه یک میلیون شغل ایجاد کنیم، همانطور که بود. شعار.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه راه های مختلفی برای ایجاد اشتغال در کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: یکی از این روش ها ایجاد بنگاه های اقتصادی بزرگ و ایجاد نیروی محرکه در تولید و توسعه کشور است.

مخبر ایجاد بنگاه های متوسط ​​و همچنین بنگاه های کوچک و داخلی را از دیگر راه های اشتغال زایی برشمرد و گفت: ایجاد اشتغال از هر یک از این روش ها در اقصی نقاط کشور در دستور کار دولت قرار دارد.

معاون اول رئیس جمهور ایجاد اشتغال از طریق توسعه فعالیت های دانش بنیان را از دیگر روش های اتخاذ شده در دولت برشمرد و گفت: توسعه فعالیت های دانش بنیان یکی از نقاط قوت کشور است و نیروهای جوان، نخبه و خلاق از توانمندی های کشور هستند. مرکز اصلی این حوزه، حوزه های انتخابیه در سراسر کشور و در تمامی استان ها هستند.

مخبر: دولت با جدیت طرح ایجاد یک میلیون شغل در سال را دنبال می کند/دولت ها مدیران خوبی نیستند

وی با تاکید بر اینکه دولت برای ایجاد اشتغال از طرق مختلف برنامه ریزی کرد و برای هر روشی به عنوان متولی تعیین شد، گفت: اتاق فکری در همه دستگاه های اجرایی ایجاد شده است تا به وعده های اشتغال زایی عمل کند و کارها انجام شود. شخص دائماً رصد می شود و محور اصلی این برنامه ها مردم هستند، زیرا بدون اتکا به مردم کاری از دست ما برنمی آید، بنابراین دولت بستر لازم را برای اجرای برنامه توسط مردم گذاشت.

وی گفت: تجربه جهانی نشان می دهد که دولت ها معمولا مدیران خوبی نیستند. در کشور ما تاریخ نشان می دهد که حتی در مسائل امنیتی، سیاسی، جنگ ها و بحران هایی مانند سیل و زلزله، هر زمان که مردم توان کار داشته باشند، اهداف مورد نظر محقق می شود.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به دستور مقام معظم رهبری مبنی بر استفاده از راه های میانبر برای تحقق رشد اقتصادی گفت: یکی از راه های میانبر احیای واحدهای اقتصادی تعطیل و نیمه تعطیل است چرا که با حمایت و کمک دولت و صندوق کارآفرینی ، در یک یا دو قمر فعال می شوند و اگر قرار باشد هر یک از این واحدها از ابتدا ایجاد شوند، حداقل برای هر کدام دو تا سه سال زمان نیاز داریم.

این مخبر با بیان اینکه با روش احیای بلوک های بسته و نیمه تعطیل می توانیم بسیاری از سرمایه های معلق کشور را به صحنه بیاوریم، افزود: نهادهای دولتی و خصوصی موظفند در این منطقه و بانک های موجود به صحنه بروند. انجام ندهید. ممکن است نسبت به این برنامه بی تفاوت باشید.

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه دولت باید پشتوانه مردم باشد تا بتوانند ایده های خود را محقق کنند، گفت: دولت باید بتواند مرکزی را ایجاد کند که افراد بیکار با منابع محدود بتوانند با حمایت های دولتی کارفرما شوند. و استخدام شدن.

مخبر با اشاره به وجود مقررات دست و پا گیر که در طول سالیان گذشته تصویب شده و باقی مانده است، گفت: باید مقررات دست و پا گیر که در گذشته تصویب شده و امروز برای وجود آنها ضروری نیست شناسایی و اقداماتی را حذف کرد.

وی بر تسهیل فضای کسب و کار برای مردم تاکید کرد و گفت: گاهی اوقات یک تاجر می تواند برنامه های سرمایه گذاری انجام دهد اما برخی تحولات و اتفاقات در عرصه بین المللی منجر به نوسانات قیمتی می شود و برنامه های اقتصادی گره خورده است، باید میانبرهایی طراحی شود. برای چنین مواردی به منظور حمایت از سرمایه گذاران.

وی با تشکر از مشارکت کنندگان در پویش برای احیای واحدهای اقتصادی تعطیل و نیمه تعطیل گفت: ایجاد این واحدها تاثیر بسزایی در توسعه کشور، ایجاد اشتغال، رضایتمندی و آرامش روحی و روانی خواهد داشت.

در این مراسم که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، معاون اجرایی رئیس جمهور و نماینده معاون اول رئیس جمهور در راه اندازی و مدیریت نهضت احیا برگزار شد، ارتباط زنده از طریق استان های اصفهان، تهران و قزوین از طریق ویدئو کنفرانس برقرار شد. استان ها گزارشی از طرح ها و واحدهای تولیدی مجدد ارائه کردند.

دیدگاهتان را بنویسید