هرمزگان جزو سه استان برتر در زمینه مدرک مهندسی فرهنگی است


ساعت: 09:56
تاریخ انتشار: 30.05.1401
کد خبر: 1891373

حجت الاسلام عبادی زاده با بیان اینکه هرمزگان یکی از سه استان برتر در زمینه مدرک مهندسی فرهنگی است گفت: تشکل های مردم نهادی که در حوزه های مختلف فعالیت دارند از دیگر ارکان اجرای گواهینامه مهندسی فرهنگی هستند. در استان و از ظرفیت آنها استفاده شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش هرمز؛ حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده نماینده فقیه در هرمزگان صبح امروز در جلسه شورای فرهنگی عمومی استان که در دفتر امام جمعه بندرعباس برگزار شد، گفت: کارگروه ها تقویت می شود. برای حمایت کارشناسی از دستور کار به منظور افزایش اثربخشی مصوبات.

وی با اشاره به دغدغه 12 سال پیش مقام معظم رهبری گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی با انجام کارهای کارشناسی نقشه فرهنگی کشور را تدوین کرد اما پس از مدتی هیچ اتفاقی در حوزه فرهنگی کشور نیفتاد.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان افزود: پس از انجام آسیب شناسی های مختلف مشخص شد که یکی از کاستی های اصلی این سند عمومیت آن و عدم توجه به اولویت های فرهنگی استان ها است.

عبادی زاده به تدوین سند مهندسی فرهنگی مطابق با اولویت های فرهنگی استان ها اشاره و تصریح کرد: پس از برگزاری جلسات متعدد بحث و بررسی کارشناسی در جلسه شورای انقلاب فرهنگی، مقرر شد 10 استان به عنوان پایلوت توسعه استان انتخاب شوند. سند مهندسی فرهنگی که هرمزگان یکی از آنهاست.

وی تصریح کرد: پنج اولویت فرهنگی برای هرمزگان در نظر گرفته شد و در هر کدام 25 اقدام ذیل هر یک از اولویت ها با همکاری نهادهای مختلف فرهنگی، حوزوی و دانشگاهی تدوین شد.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با اشاره به افشای نسخه استانی سند مهندسی فرهنگی گفت: این سند طی روزهای آینده به مسئولان ابلاغ می شود و مسئولان باید هر یک از ۲۵ اقدام تعیین شده را برگردانند. در اولویت های برنامه ها

عبادی زاده با بیان اینکه دستگاه ها با توجه به اهداف مسئولان ارشد خود برنامه های فرهنگی متفاوتی دارند، تصریح کرد: با تعیین این اولویت های فرهنگی انتظار داریم دستگاه ها بخشی از برنامه های فرهنگی خود را به برنامه های تعدیل استانی اختصاص دهند و بودجه ها را به این سمت هدایت کنند. .

وی با اشاره به تامین اعتبار سند مهندسی فرهنگی هرمزگان گفت: بخشی از این سند توسط معاونت رئیس جمهور و سازمان برنامه و بودجه کشور و بخشی دیگر از منابع استانی تامین می شود.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، نهادهای فرهنگی را مجری اصلی این سند فرهنگی دانست و بیان کرد: تشکل های مردم نهادی که در حوزه های مختلف فعال هستند از دیگر محورهای اجرای بند استانی سند مهندسی فرهنگی هستند. و باید از ظرفیت آنها استفاده شود.

عبادی زاده با اشاره به لزوم نظارت بر روند اجرای این سند فرهنگی تصریح کرد: باید نظارت های لازم برای جلوگیری از انحراف بودجه انجام شود تا اعتبار این طرح فرهنگی به خوبی انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: استان هرمزگان از نظر پیشرفت در بند استانی سند مهندسی فرهنگی جزو سه استان برتر کشور است و تلاش می کنیم در نیمه دوم سال وارد فاز اجرایی شویم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید