دولت تجاری انگیزه واقعی برای مقابله با حامیان تجربه در کردستان را نداشت / انقلاب در سنگر حفاظت از مرجعیت دینی حفظ شد.


ساعت: 08:33
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۶
کد خبر: 1890494

نصرالله شفیعی با بیان اینکه قیام برای شکستن حصر پاوه نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی بود، گفت: انقلاب در مقابل توطئه های دفاع از مرجعیت مصون است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نصرالله شفیعی کارشناس و تحلیلگر سیاسی در گفتگو با خبرنگار مرصاد نیوز با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای قیام حصر پاوه گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی طبیعتاً جهان حاکم نمی توانست بپذیرد که انقلابی داشته باشد. در جهان اتفاق افتاد که خلاف اهداف آنهاست. به همین دلیل اندکی پس از پیروزی انقلاب اسلامی و تا زمانی که امنیت، ثبات و عدالت کامل در کشور برقرار شد، درگیری در کردستان آغاز شد.

وی گفت: گروهک ها اموال مردم را غارت کردند و همچنین اقدام به تخریب اموال و اماکن دولتی کردند و در نهایت بحث تجزیه طلبی مطرح شد.

شفیعی با اشاره به هدف دشمن که تجزیه کردستان بود، افزود: مهم ترین موضوعی که در این جم مورد توجه قرار گرفت این بود که سعی کردند از گروه هایی مانند دموکرات کردستان و کوموله استفاده کنند.

وی گفت: در صورت جدایی کردستان از ایران تقریبا تمام دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران از بین می رود. یعنی مردم با یک آرمان انقلابی مواجه شدند که در فاصله کوتاهی از دست رفت و این یکی از مهمترین نقشه های دشمنان بود و با این حال نگذاشتند انقلاب نفسی تازه کند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: تا پایان مرداد 58 تحرکات و تهاجمات از طریق این دسته دوم دمکرات و کومله که سابقه قبل از انقلاب داشتند با شعار آزادی آغاز شد. دولت بازرگان طبیعتا نه توانایی و نه انگیزه واقعی برای مبارزه با این تجزیه طلبی کردستان را داشت. حرکاتی بود اما قوی نبود.

وی گفت: شهید چمران خود را مرد میدان نشان داد و احساس می کرد پاوه در اشغال گروه هاست. از این رو با وجود موقعیت های بسیار خطرناک و اینکه ما دچار مشکل شده بودیم، امکانات و تجهیزاتی را برای مردان و رزمندگان پاوه فرستاد، زیرا اگر اقدام قاطع انجام نمی شد، حتماً با سقوط پاوه مواجه می شدیم.

این استاد دانشگاه ادامه داد: در همان زمان امام (ره) با قاطعیت خود پیامی تاریخی صادر کردند که در نوع خود بی نظیر بود.

شفیعی افزود: برای اولین بار گفت به عنوان فرمانده کل قوا به ارتش و سپاه دستور می دهم ظرف 24 ساعت به غائله پاوه پایان دهند. و در واقع در آن مدت تمام نیروهای نظامی به همراه نیروهای مردمی از اقصی نقاط کشور اعزام شدند و وارد نبرد شدند و پاوه را از دست گروه های مزدور آزاد کردند.

وی ادامه داد: این برهه بسیار مهمی بود و نشان داد که اگر ایران اسلامی دستورات ولی شرعی را به خوبی اجرا کند، مصداق این جمله معروف امام راحل خواهد بود که از ولی قانونی حمایت کنید تا کشور آسیب نبیند.

شفیعی بیان کرد: امروز باید بدانیم که پس از گذشت 43 سال از پیروزی انقلاب و خنثی شدن توطئه های دشمنان و مقاومت شگرف ایران اسلامی در برابر همه تهاجمات دشمن، پیروی از رهنمودهای فقیه است که چنین پیروزی هایی را برای ما به ارمغان آورده است. در سنگر صیانت از مرجعیت است که انقلاب از توطئه ها مصون است و باید برای بقای نظام جمهوری اسلامی تلاش کرد و آرمان های مرجعیت و مردم بصیر ایران کاملاً آگاه باشند. از این.

این تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: قیام برای شکستن حصر پاوه نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی و درس عبرتی برای دوستان و دشمنان است. این درسی است برای دوستان که همیشه در صحنه حضور داشته باشند و از ولی فقیه اطاعت کنند و دشمنان بدانند که انقلاب اسلامی ایران شکست ناپذیر است و ما پشتیبان ولایت هستیم و با توطئه های آنان مقابله خواهیم کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید