دولت قبل خزانه 4200 تومانی ارز را خالی کرد و فروش 60 تن طلا/ قدرت نظامی و موشکی ایران دشمن را به وحشت انداخت.


ساعت: 16:25
تاریخ انتشار: 06/04/1401
کد خبر: 1892752

محمد دهکان گفت: در دولت قبل عده ای علاوه بر ضرر 4200 تومانی ارز و زیان ده ها میلیارد تومانی، 60 تن طلا را تبدیل به سکه کردند و به قیمت ارزان فروختند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از تیتریکمحمد دهقان معاون حقوقی رئیس جمهور در سخنانی پیش از خطبه های نماز جمعه کرج گفت: دولت سیزدهم تنها کابینه ای بود که در یک سال به 31 استان سفر کرد و این موضوع در تاریخ انقلاب بی نظیر است.

دهقان اضافه کرد: حضور دولت در صحنه در استانداری ها و استان ها برای حل مشکلات مردم را باید با دولت های گذشته مقایسه کرد که وضعیت مردم را پشت شیشه های رنگی خودروها خوب اعلام کردند که این تحلیل روشنی است.

وی با بیان اینکه اقدامات دولت چشم انداز خوب کشور را به دنبال دارد، تصریح کرد: بیانات امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه مردم ولی نعمتان هستند در قوه مجریه محقق شده و دولت قرار داده است. تمام تلاش برای اجرای آن

دهقان به موازنه سیاست خارجی دولت اشاره کرد و توضیح داد: دولت قبل با رقبای خود در اروپا و آمریکا قطع رابطه کرد و به دنبال ارتباط مستقیم با آنها بود، آقایان 8 سال اشتباه فاحش خود را تکرار کردند اما دولت فعلی روابط خود را با آنها تقویت کرد. همسایگانش .

وی امضای تفاهم نامه 25 ساله ایران و چین را گام بلند دولت فعلی دانست و گفت: بستر امضای تفاهم نامه شانگهای فراهم شده و جمهوری اسلامی را تقویت کرده است، هرچند دولت این کار را نکرد. بی توجهی به بودجه داخلی و ظرفیت موجود

دهقان با تاکید بر اینکه مذاکره و ارتباط با هر کشوری باید از موضع قدرت باشد، افزود: رئیس دستگاه دیپلماسی کشور در دولت قبل اعلام کرده بود که ایران قدرتی ندارد و آمریکا با این فشار قدرت دفاعی خود را از بین خواهد برد. یک دکمه.در حالی که صحت رفته است.

وی بیان کرد: امروز اقتدار نظامی، موشکی و دفاعی ایجاد شده توسط جوانان کشور، دشمن را به وحشت انداخته است، ایران با بهبود روابط خود با کشورهای منطقه و همسایگان از خنثی سازی تحریم ها غافل نشده است.

دهقان تصریح کرد: در دولت گذشته نیز آب شرب به برجام گره خورده بود و مشکلاتی که به وجود آورد و تبعات اقتصادی آن از این منظر در تاریخ انقلاب بی نظیر است. متأسفانه بعد از خروج آمریکا از برجام عده ای خزانه کشور را خالی کردند.

وی ادامه داد: عده ای علاوه بر ارزهای 4200 تومانی و زیان ده ها هزار میلیارد تومانی، 60 تن طلا را تبدیل به سکه کردند و به قیمت ارزان فروختند زیرا راهی برای خنثی کردن تحریم و درآمد وجود نداشت. از فروش نفت کاهش یافت

دهقان گفت: استقراض از بانک در دولت قبل باعث شد دولت سیزدهم صدها هزار میلیارد تومان بابت بدهی هایشان بپردازد. در واقع آیت الله رئیسی با این شرایط حکومت را به دست گرفت. خوشبختانه در مسیر خنثی سازی تحریم ها هستیم.

وی با اشاره به اینکه پول نفت فروخته شده در دولت فعلی به کشور بازمی گردد، افزود: در دولت های گذشته صدها میلیارد تومان یارانه پرداخت شد که تورم وحشتناکی را به دنبال داشت، اما دولت سیزدهم این رویه را کنترل می کند.

دهقان گفت: تورم پایین نیامد اما دولت با حذف ارز 4200 تومانی مابه التفاوت قیمت را به جیب مردم بازگرداند. امروز تلاش شبانه روزی دولت باعث شده تا شاهد پیشگیری از رانت خواری و فساد باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید