دولت موظف شد در اجرای قانون حمایت از کالای ایرانی تسریع کند


ساعت: 19:29
تاریخ انتشار: 1400/12/15
کد خبر: 1813510

نمایندگان دستگاه های اجرایی را موظف به تشکیل کارگروه اقتصادی برای تسریع در اجرای قانون حداکثر استفاده از ظرفیت تولید و حمایت از کالای ایرانی کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امشب (یکشنبه 15 اسفندماه) بند الحاقی 4 تبصره 5 بندهای هزینه ای لایحه بودجه سال آینده را تصویب کرد.

بر اساس این مصوبه به منظور تسریع در اجرای قانون حداکثر استفاده از ظرفیت تولید و خدمات کشور و حمایت از کالای ایرانی مصوب 1388/12/12 وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی موظفند. تشکیل کارگروه با وزارت اقتصاد و دارایی، بانک مرکزی، سازمان بورس و نمایندگان فعالان بخش های محرک اقتصاد ایران و اجرای تامین مالی در سراسر زنجیره تامین حداقل در ده صنعت و موتور منتخب.

بر اساس بند 5 تبصره 5 این لایحه، ضمانت اوراق بدهی (انواع صکوک) از صندوق نوآوری و شکوفایی، صندوق های پژوهش و فناوری، صندوق حمایت از صنایع کوچک و متوسط ​​و صندوق های بازنشستگی و پس انداز از جمله. صندوق ذخیره فرهنگیان، صندوق بازنشستگی کشوری و لشکری، صندوق بازنشستگی، پس‌انداز و رفاه کارکنان صنعت نفت و صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان صنعت فولاد مجاز بوده و ضمانت مؤسسات و صندوق‌های مذکور با سازمان بورس ضمانت نامه بانکی در نظر گرفته است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید