دولت سازمان ها را موظف به اجرای قانون برای حذف امضاهای طلایی می کند


ساعت: 13:38
تاریخ انتشار: 14/02/1400
کد خبر: 1810215

نمایندگان مجلس با امضای بیانیه ای بر اجرای دقیق قانون برای تسهیل در صدور و نظارت بر پروانه کسب توسط روسای قوای مجریه و قضاییه تاکید کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ روحولا مجانی فکر کرد بیانیه 160 نماینده مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (دوشنبه 2 اسفند) در حمایت از حذف امضاهای طلایی در صدور مجوزها. کسب و کار خواندن.

وی با اشاره به تبعات منفی امضاهای طلایی در جامعه گفت: از رئیس جمهور می خواهیم همه دستگاه های اجرایی را عزل کند. ناشی از این قانون را اکیداً اعمال کنید و این بار به هیچ ماشینی اجازه ندهید پس از مهلت قانونی فوق، پروانه کسب خود را به صورت کاغذی یا حضوری صادر کند و متقاضیان سرمایه گذاری و تولید را در اسناد، طلا امضا و دریافت استعلام بی پایان بگیرد.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

کسانی که می خواهند وارد عرصه کارآفرینی و نوآوری شوند مجوز می دهند کسب و کار آنها هنوز در فرآیندهای بسیار طولانی و در شرایط بسیار دشوار هستند مبهم در حدی صادر می شود که کارآفرین ایرانی مهاجرت کند و فرار از کشور تشویق می کند.


دشواری صدور مجوز کسب و کار یکی از مهمترین نمونه ها تحریم های خود تحمیلی رشد نزدیک به صفر سرمایه گذاری، بیکاری گسترده و بروز افسردگی و ناامیدی، تاخیر در ازدواج جوانان، فساد و امضاهای طلایی از پیامدهای آن است و قرار است مجلس شورای اسلامی بهمن ماه گذشته با تصویب اصلاحیه هایی به این معضل قدیمی و بزرگ رسیدگی کند. ماده 1 و 7 قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی، دستگاه های اجرایی را ملزم به شفاف سازی و شفاف سازی فرآیند صدور مجوز می کند. برای آسودگی و ظرف یک سال پس از اطلاع قانون همه مجوزها کسب و کار بصورت الکترونیکی و غیر حضوری و تا حد امکان انی و ثبت نام صادر کند.

با نزدیک شدن به سالگرد ابلاغ این قانون انقلابی، ما نمایندگان از رئیس جمهور می خواهیم همه دستگاه های اجرایی را عزل کند. ناشی از این قانون را اکیداً اعمال کنید و این بار به هیچ ماشینی اجازه ندهید پس از مهلت قانونی فوق، پروانه کسب خود را به صورت کاغذی یا حضوری صادر کند و متقاضیان سرمایه گذاری و تولید را در اسناد، طلا امضا و دریافت استعلام بی پایان بگیرد.

با توجه به جرم انگاری تعلل دستگاه های اجرایی در اجرای قانون انقلابی مذکور، ما نمایندگان مجلس از رئیس قوه قضائیه درخواست تعیین دادسرا و سازمان بازرسی کل کشور را داریم. دستگاه ها که بعد از 9 مارس 1400 مجوز آنها به صورت الکترونیکی صادر نمی شود و از طریق درگاه ملی بدون هیچ ملاحظه ای استناد و شارژ می شود.

مجلس شورای اسلامی به کارآفرینان این اطمینان را می دهد که پس از رفع مجوز از سرمایه گذاری و تولید به صورت عملی و موثر حمایت کنند و از سایر ابعاد تولید و سرمایه گذاری جلوگیری کنند. کسب و کار به شدت ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید