امضاهای طلایی را از الزامات مجوز کشور حذف کردیم


ساعت: 12:45
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۱/۲۳
کد خبر: 1821511

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: شرایط نامشخص و امضاهای طلایی را از شرایط صدور مجوز به کشور حذف کردیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید احسان هندوزی صبح امروز (23 فروردین) در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی درباره عملکرد وزارت امور اقتصادی و دارایی در تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، گفت: امیدواریم با حمایت مجلس در سال جاری سال خوبی برای تولیدکنندگان و کارآفرینان است صدور پروانه کسب.

وی با بیان اینکه کاهش فساد و تسهیل فرآیند تولید از اولویت های ما است، گفت: با شفاف سازی و هوشمندسازی پیگیری می شود. از 21 فروردین ماه امسال، برای اولین بار در تاریخ بانکداری کشور، تمامی بانک های دولتی باید فهرست ابربدهکاران خود را منتشر می کردند.

وزیر اقتصاد و دارایی تصریح کرد: یکی از مهمترین اقدامات وزارت اقتصاد تسهیل در صدور پروانه کسب است. مجلس یکسری تکالیف قانونی در خصوص جواز کسب داشت که ما به آنها عمل کردیم.

خاندوزی با اشاره به مهم ترین تعهدات قانونی در خصوص پروانه کسب، گفت: شفاف سازی شرایط، اسناد، زمان و هزینه های صدور پروانه، الکترونیکی شدن و نبود فرآیند صدور پروانه کسب، ساخت مجوزهای ثبت محور و نظارت پس از معافیت بر مطالبات از جمله این موارد است. تکالیف قانونی درخواست متقاضیان برای صدور مجوز و اتصال دستگاه ها به درگاه ملی مجوز و صدور مجوز با شماره شناسایی منحصر به فرد بود.

وی افزود: از آبان ماه سال گذشته اقداماتی را در این راستا انجام دادیم که در مرحله اول شرایط نامشخص و امضاهای طلایی از شرایط صدور مجوز در کشور حذف شد.

وزیر اقتصاد و دارایی بیان کرد: 2780 عبارت مبهم یا طلا امضا از شرایط مجوز حذف شده است. 25 جلسه کمیسیون و هیئت مقررات زدایی نیز برگزار شد.

هندوزی تاکید کرد: اقدام بعدی ما ایجاد پورتال ملی صدور مجوز و اتصال تمامی دستگاه ها به آن بود. پاسخگویی هوشمندانه و فوری به استعلامات دستگاه ها اقدام دیگری بود که برداشته شد.

وی خاطرنشان کرد: سیستم صدور مجوز قبلی به زبان حقوقی بود و یکسری عبارات نامشخص و اطلاعات ناقص وجود داشت که شرایط نامشخص را در پرتال صدور مجوز حذف کردیم.

وزیر اقتصاد و دارایی با اشاره به شرایط جدید صدور پروانه کسب، گفت: شرایط باید مشخص باشد و امضاهای طلایی حذف شود، قیمت سرمایه گذاری به عنوان شرط صدور مجوز باید تا حد امکان کاهش یابد. شرایط غیرعادی و دشوار تا جایی که امکان داشت حذف شده و تعدادی اقدامات دیگر برای تسهیل صدور پروانه کسب توسط وزارت اقتصاد و دارایی انجام شده است و ما بر این روند نظارت خواهیم کرد.

وی گفت: امروز هیئتی 30 نفره در 30 استان به جز تهران در حال بررسی تمامی مراحل صدور مجوز هستند. از شما نمایندگان تقاضا داریم با نظارت بر ما و تمامی دستگاه ها تا زمان انتشار زمان و مدارک و شرایط در پرتال ما را در حد توان یاری کنید.«مجوزهای ملی توسط همه وزارتخانه ها رعایت می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید