امضاهای طلایی را از الزامات مجوز کشور حذف کردیم


ساعت: 10:29
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۱/۲۳
کد خبر: 1821451

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: شرایط نامشخص و امضاهای طلایی را از شرایط صدور مجوز به کشور حذف کردیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید احسان چاندوس صبح امروز سه شنبه (23 فروردین) در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی درباره عملکرد وزارت اقتصاد و دارایی در تسهیل صدور مجوزها. کسب و کاروی گفت: امیدواریم با حمایت مجلس امسال یکی از سال های خوب برای صدور مجوز برای تولیدکنندگان و کارآفرینان باشد. کسب و کار بودن.

وی گفت: کاهش فساد و تسهیل فرآیند تولید از اولویت های ماست. اتفاق می افتد از طریق شفافیت و هوشمندی پیگیری می شود. از 21 فروردین ماه سال جاری، تمامی بانک های دولتی موظف به ثبت نام برای اولین بار در تاریخ بانکداری کشور شدند. ابر بدهکاران شما برای انتشار.

وزیر اقتصاد و دارایی تصریح کرد: یکی از مهمترین اقدامات وزارت اقتصاد تسهیل در صدور مجوز است. کسب و کار و – مجلس در خصوص مجوزها یکسری تعهدات قانونی دارد کسب و کار ما این وظایف را انجام دادیم.


چاندوس با اشاره به مهمترین تعهدات قانونی در خصوص مجوزها کسب و کارگفت شفاف و سهل شرایط، مدارک، زمان و قیمت صدور مجوز، الکترونیکی و عدم وجود پروسه صدور مجوز کسب و کارتا آنجا که ممکن است، مجوز جهت ثبت نام و نظارت پس از نظارت استعلام از نامزدها صادر شده مجوز و ارتباط دستگاه ها به پورتال ملی صدور مجوز و صدور مجوز با داشتن شماره شناسایی منحصر به فرد، یکی از این تعهدات قانونی بود.

وی افزود: از آبان ماه سال گذشته در فاز اول در این راستا گام برداشتیم. شرایط امضاهای مبهم و طلایی از الزامات مجوز کشور حذف شد.

وزیر اقتصاد و دارایی تصریح کرد: 2780 شرایط. شرط مبهم یا امضاهای طلایی از شرایط صدور مجوز حذف شدند. 25 جلسه کمیسیون و هیئت مقررات زدایی نیز برگزار شد.


چاندوس وی تاکید کرد: قدم بعدی در اقدام ما ایجاد پورتال ملی مجوزها و ارتباط همه وسایل متعلق به او بود. پاسخ پرس و جو از دستگاه ها به صورت هوشمند و انی این گام دیگری بود که برداشته شد.

وی خاطرنشان کرد: سیستم صدور مجوز قبلی به زبان قانونی بود و یکسری شرایط نامشخص و اطلاعات ناقص وجود داشت که ما مبهم ما مجوزهای پورتال را لغو کرده ایم.

وزیر اقتصاد و دارایی به شرایط جدید صدور مجوز اشاره کرد کسب و کار طراحی شده، گفت: شرایط باید واضح باشد و امضاهای طلایی حذف شود، هزینه سرمایه گذاری شرط صدور باشد مجوز باید تا حد امکان کاهش یابد، شرایط غیرعادی و دشوار و تعدادی اقدامات دیگر برای تسهیل صدور مجوز. کسب و کار در وزارت اقتصاد و دارایی در حال انجام است و ما بر این روند نظارت خواهیم کرد.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید